21/06/2016

L’aplicació MyTrackingChoices rep el premi de Protecció de dades en el disseny 2016

L'Autoritat Catalana de Protecció de Dades ha lliurat el premi a aquesta aplicació informàtica, obra d'investigadors de la URV i de l'Institut National de Recherche en Informatique et en Automatique francès. El Parlament de Catalunya ha acollit el lliurament del premi el dilluns, 20 de juny

Els premiats, els participants a la Jornada i la presidenta del Parlament (a la dreta de la foto Javier Parra, de la URV i MyTrackingChoices).

L’Autoritat Catalana de Protecció de Dades (APDCAT) ha entregat el premi en el marc de la jornada: El nou reglament, un repte per a les empreses, sobre el nou reglament europeu de protecció de dades, que ha tingut lloc al Parlament. L’encarregada de fer-ho ha estat la presidenta, Carme Forcadell.

Aquesta aplicació permet els usuaris saber el seguiment que les empreses d’internet poden fer de la seva navegació per la xarxa. L’aplicació, ja disponible al navegador Chrome, permet seleccionar aquelles categories de continguts (salut, religió, esports, etc.) que la persona pot considerar sensibles.  A partir d’aquí es pot visualitzar el nombre de distribuïdors d’anuncis i rastrejadors de les pàgines web. En cas que es visiti una pàgina amb contingut seleccionat com a sensible, l’eina ho indica tot senyalant els llocs web que han rastrejat la visita de l’usuari al site.

Els premiats han estat l’investigador de la URV Javier Parra i Claude Castellucia i Jagdish Prasad, de l’Institut National de Recherche en Informatique et en Automatique de França, tots ells responsables de MyTrackingChoices. Javier Parra és investigador postdoctoral Juan de la Cierva, i treballa al grup de recerca CRISES i a la Càtedra de Privadesa de Dades de la URV. El seu treball, ara premiat, és fruit d’una estada prèvia a Grenoble.

La presidenta del Parlament Carme Forcadell també ha lliurat els accèssits al premi a Sergi Freixa, un dels responsables del projecte ‘User authentication’, i a Ramon Oller, del grup de recerca Data analysis modeling de la Universitat de Vic, pel projecte “Preservació dels secrets estadístics en la difusió de dades geocodificades”.

Forcadell, en la cloenda de la jornada, ha felicitat els guardonats i ha reivindicat el nivell de la investigació de les universitats catalanes. Així mateix, ha remarcat que l’ús imparable de les tecnologies de la informació i la comunicació ha comportat grans avenços, “ha dinamitzat l’activitat humana i ha transformat empreses, i també l’administració pública”. “Però no hi ha veritable progrés si no s’avança també en el terreny dels drets i les llibertats”, ha afegit.