11/06/2019

Lear premia el talent de les noies estudiants d’enginyeria

La multinacional reconeixerà el millor expedient acadèmic femení de l'ETSE amb 1.000 euros

Tot i que el principi d’igualtat és un dels pilars bàsics de les comunitats democràtiques, i de les universitats, la realitat demostra que a dia d’avui encara persisteixen algunes discriminacions, i que calen mecanismes per corregir-les, a fi d’aconseguir una veritable igualtat d’oportunitats entre homes i dones. En aquest context s’emmarca el conveni que han signat, avui, la Universitat Rovira i Virgili (URV) i l’empresa Lear, per donar visibilitat a les estudiants de les enginyeries a través d’un premi al millor expedient acadèmic femení.

El conveni l’han signat María José Figueras Salvat, rectora de la URV, i José Joaquín Ovelar Ferragut, vicepresident de Finances E-Systems per a la Regió Europea & Àfrica de Lear Corporation Holding Spain, a l’edifici de Rectorat, a Tarragona. L’objectiu és establir un marc de col·laboració entre l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria (ETSE) de la URV i l’empresa Lear, segons el qual aquesta es compromet a contribuir econòmicament en convocar l’esmentat premi al millor expedient acadèmic femení i a organitzar l’acte de graduació del curs 2018-2019.

Pel que fa al premi, dotat amb 1.000 euros, té per objecte distingir el millor expedient acadèmic femení entre les estudiants dels Grau d’Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica, Grau d’Enginyeria Telemàtica, Grau d’Enginyeria de Sistemes i Serveis Telecomunicacions, Grau d’Enginyeria Informàtica i Doble grau d’Enginyeria Elèctrica i d’Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica. Hi poden optar totes les estudiants d’aquestes titulacions matriculades el curs 2018-19, que amb data 24 de maig tinguin superats 210 ECTS (crèdits), en el cas del grau, o 249 en el cas del doble grau. Entre totes elles, obtindrà el premi aquella que tingui la mitjana de l’expedient sobre 10 més alta.

D’altra banda, durant l’acte de graduació del curs 2018-19, Lear farà lliurament del diploma del premi Lear al millor expedient femení del curs a l’estudiant guanyadora.

José Joaquín Ovelar ha manifestat: “Com a complement a activitats ja iniciades, com és la nostra implicació en el Girls Day, és un orgull per Lear signar aquest conveni de col·laboració amb la URV-ETSE i reafirmar, encara més, si és possible, el nostre compromís i aposta pel talent femení”.

La rectora, per la seva banda, ha agraït el suport de Lear a la Universitat Rovira i Virgili i ha posat en valor la seva tasca en la normalització de la igualtat d’oportunitats entre dones i homes. “En l’àmbit de les enginyeries, Lear és un gran referent i un soci de qualitat, no només per l’alta ocupació que ofereix a estudiants de la URV, sinó per la seva aposta decidida a normalitzar el sector entre les dones, com ho demostra amb el Girl’s Day i també amb aquest premi”.

Plans d’igualtat

Al novembre de 2011, es va aprovar el II Pla d’Igualtat de la URV(2011-2015), que, com succeïa en el primer Pla d’Igualtat (2007-2010) té, també, l’objectiu d’implantar accions positives per tal d’eliminar discriminacions en el funcionament de tots els òrgans i competències i, així, assegurar la qualitat de vida de totes les persones que la conformen.

Els dos plans s’articulen en sis eixos: diagnosi i visibilitat del sexisme, sensibilització i creació d’un estat d’opinió favorable a la igualtat d’oportunitats; l’accés en igualtat de condicions al treball i la promoció professional; la URV, institució compromesa en l’equitat de gènere; promoció de la perspectiva de gènere en la docència i la recerca; gènere i ciència a la URV, i representació equilibrada en els diferents òrgans i nivells de presa de decisions. Actualment treballa en l’elaboració del tercer pla.

Lear Corporation és líder mundial en el disseny i fabricació de sistemes de distribució elèctrica, productes electrònics i seients per a l’automòbil i els seus productes són presents en més de 400 marques de vehicles a tot el món. A nivell global, Lear dóna feina a més de 169.000 persones en 257 instal·lacions ubicades en 39 països. A Valls, seu europea de la divisió d’E-Systems, Lear dóna feina a més de 1.000 persones que dissenyen i fabriquen productes electrònics, entre els quals es troben més de 300 enginyers/es que ocupen llocs en les àrees de Software, Hardware, Enginyeria Electromecànica, Producte, Informàtica i Enginyeria Avançada.