14/03/2023

L’empresa Messer ensenya els secrets de l’ús de gasos industrials a l’alumnat de l’ETSEQ

Aquesta formació complementària servirà als estudiants per fer l’avantprojecte integrat

Estudiants de l'ETSEQ durant la jornada amb Messer.

L’empresa Messer Ibérica va ser a l’Escola Superior en Enginyeria Química el dimecres 21 de febrer per explicar l’ús industrial dels gasos que produeixen a l’estudiantat dels graus en Enginyeria de Bioprocessos Alimentaris, Tècniques en Bioprocessos Alimentaris i Enginyeria Química.

En la primera part de la jornada, Jordi Soler, responsable de l’àrea d’aplicacions de Messer Ibérica, va donar als més de seixanta estudiants del segon curs dels tres graus una visió general de Messer en el món i a nivell local. També va explicar els processos de producció i aplicacions d’aquests gasos en el sector de la indústria química, oferint formació complementària als estudiants del grau d’Enginyeria Química per a realitzar l’avantprojecte integrat d’aquest curs relacionat amb la producció sostenible d’etilè. Així mateix, va parlar sobre la importància de l’hidrogen en la transició energètica i els projectes de Messer en aquest àmbit.

A continuació, l’enginyera d’aplicacions Montse Bosch va explicar els usos dels gasos alimentaris (nitrogen, oxigen, diòxid de carboni i argó) per controlar el creixement de microorganismes, les reaccions enzimàtiques i les reaccions de degradació químiques, quan s’apliquen en l’envasat dels aliments amb atmosferes modificades (MAP) per a augmentar la seva durabilitat.

Després va realitzar una sessió pràctica per detectar la composició de gasos en diferents aliments envasats mitjançant un sensor que detecta oxigen i diòxid de carboni. Aquesta acció de formació s’engloba dins de l’avantprojecte integrat de segon dels graus en Enginyeria de Bioprocessos Alimentaris, en Tècniques en Bioprocessos Alimentaris i en Enginyeria Química. El projecte que han de desenvolupar aquest any està basat en l’ús de noves fonts de proteïna vegetal, en aquest cas la producció de formatge vegetal.