29/05/2017

L’empresa Rius&Rius Assessors renova el seu suport a la Facultat d’Enologia en formació i convocant els Premis Jaume Ciurana

Ambdues parts signen un nou conveni que ratifica el suport d'aquesta empresa al celler experimental de Mas del Frares i a la promoció dels estudiants

El rector de la URV, Josep Anton Ferré (esquerra), amb el director gerent de Rius&Rius Assessors S.L, Miquel Rius.

Un nou conveni signat entre la Universitat Rovira i Virgili (URV) i l’assessoria vitivinícola Rius&Rius ratifica el suport d’aquesta empresa al celler experimental de Mas dels Frares (Constantí) en la formació del seu personal, i garanteix alhora la continuïtat dels Premis Jaume Ciurana.

La signatura del conveni va anar a càrrec del rector de la URV, Josep Anton Ferré, i del director gerent de Rius&Rius Assessors S.L, Miquel Rius, en un acte celebrat al Rectorat, a Tarragona, en presència del degà de la Facultat d’Enologia, Joan Miquel Canals. L’empresa està especialitzada en la gestió vitivinícola i en la qualitat en el sector. El primer conveni marc entre ambdues parts es va signar el març de 2000 per instituir el Premi Jaume Ciurana. Des de llavors altres acords han anat ampliant aquesta col·laboració. En el nou es ratifica la continuïtat de diverses accions.

Una d’elles és precisament un ajut econòmic de 3.000 euros per a la concessió del Premi Jaume Ciurana, que permet distingir a un estudiant que hagi finalitzat el grau d’Enologia. Amb aquest guardó, que arriba ja a la XVII edició, ambdues parts volen fomentar l’estudi, l’aprofundiment i el coneixement de les disciplines pròpies de la Facultat d’Enologia. El premi s’adreça especialment a aquells estudiants que per mèrits curriculars se’n considerin mereixedors, d’acord amb els criteris i les valoracions que ha de fer un jurat nomenat expressament per atorgar-lo.

D’altra banda, Rius&Rius donarà assistència al personal que treballa a la Finca Mas dels Frares per gestionar la documentació del celler experimental de la Facultat, ubicat a Constantí, on els estudiants fan les pràctiques vitivinícoles. Aquesta col•laboració inclourà unes sessions magistrals als alumnes sobre gestió de documents en un celler, a càrrec de personal de l’esmentada empresa, en les seves dues vessants: agricultura i IIEE (impostos especials).

Mecenatge i activitats conjuntes

A més, el Dr. Ramon Viader, farmacèutic, reputat enòleg i reconegut expert en implantació de sistemes de qualitat en empreses del sector del vi i del cava, col·laborador de Rius&Rius Assessors S.L, impartirà, amb caràcter anual, una sessió magistral sobre aquesta temàtica.

La durada del conveni s’estableix per un any a partir del curs acadèmic 2016-2017.

El rector de la URV, Josep Anton Ferré, ha remarcat que la col·laboració de Rius&Rius Assessors S.L “és una de les de més longevitat dins de la Universitat, posant de manifest la implicació i la generositat d’aquesta empresa cap als nostres alumnes d’Enologia”.

El director gerent de Rius&Rius Assessors S.L, Miquel Rius, ha manifestat: “De sempre, la visió empresarial de Rius&Rius ha volgut revertir –a mode de mecenatge- en activitats en pro del sector; ens sembla just i necessari. Per a nosaltres la signatura d’un conveni com el que avui ens ocupa s’adscriu en el marc d’activitats conjuntes que la nostra consultoria manté amb un elevat nombre d’institucions i entitats, amb l’objectiu de relacionar transversalment l’entorn vitivinícola en qualsevol dels seus vessants, ja sigui històric, econòmic, social, pedagògic o agrícola. Tenim la convicció que la suma d’esforços i de coneixements és fonamental per al desenvolupament empresarial i econòmic de qualsevol activitat humana. Aquesta línia de pensament i d’actuació ha permès posicionar la trajectòria de la nostra consultoria com a líders en el sector a Catalunya i com a referent en d’altres regions vitivinícoles de l’Estat”.