13/03/2019

Leonardo Escoda exposa a la URV, amb l’Aula d’Art

L'artista presenta "L'esperit del temps. Imatge d'un pòsit d'idees que remouen l'espai articulant jocs", fins al 6 d'abril al CRAI del campus Catalunya

L'artista, pronunciant unes paraules ahir.

La inauguració de l’exposició de les composicions de Leonardo Escoda (Tortosa, 1956) va tenir lloc ahir al vespre, al vestíbul del CRAI del campus Catalunya, acompanyat del coordinador de l’Aula d’Art de la URV, Albert Macaya, i d’artistes.

El pintor, de llarga trajectòria, activista incansable de l’art i exdirector de l’Escola d’Art de la Diputació a la seva ciutat, firma sis quadres sota el títol “L’esperit del temps. Imatge d’un pòsit d’idees que remouen l’espai articulant jocs”. Fa pintura abstracta expressant-se a través dels materials que fa servir, i ha utilitzat per aquestes composicions (100 cm x 70) gravats, teles, taques i tinta sobre paper. “Aquesta exposició concentra un pòsit d’idees, un diàleg dels espais buits, i la veig com un neguit musical”, va explicar l’artista. Per la seva part, el professor Albert Macaya, responsable de l’Aula d’Art, va manifestar en la inauguració que “la Universitat fa xarxa al territori tarragoní, i avui hem volgut presentar al tortosí Leonardo Escoda”, a qui ha qualificat d’artista contingut i no estrident, de colors atenuats, en la línia de la millor tradició europea que posa l’accent en l’aspecte físic de les obres. Escoda és llicenciat en Belles Arts en l’especialitat de Pintura, graduat en Gravat i Tècniques d’Estampació i graduat en Conservació i Béns Culturals Mobles per la UB.

Observant els quadres de Leonardo Escoda.
Fer xarxa emb l’entorn des de l’Aula d’Art

Des de fa poc més d’un any Albert Macaya, professor d’Educació Artística als graus de Mestre a la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia, és el coordinador de l’Aula d’Art de la URV. Un dels seus objectius és fer xarxa amb l’entorn, amb museus i crítica, i obrir les activitats artístiques de la Universitat a tothom. Per a ell, l’Aula es recolza en tres potes: en els tallers, que han fins ara tingut molt bona acollida; les jornades teòriques, com les tres edicions de les Jornades Art i Natura realitzades fins ara; i les exposicions, que acosten a l’art contemporani, són d’artistes professionals i vinculats al territori.

Respecte al públic intern i en concret l’estudiantat, Albert Macaya diu: “Hauriem de fixar-nos en les qualitats positives del jovent universitari d’avui. Són intuitius, tenen molta cultura visual i informació provinent d’àmbits informals. Això fa que desseguida captin el ritme de coses noves que els puguem presentar”.

Albert Macaya.
Tallers i exposicions a l’abril i al maig

Entre les activitats pròximes previstes es compten: dos tallers al mes d’abril, en el marc de les Jornades de Pedagogia de l’Art que organitza el Museu d’Art Modern de Tarragona (MAMT). El dia 9 d’abril l’escultora Ester Fabregat, que treballa amb materials plàstics, farà un taller de creativitat a l’Aula de Plàstica de la Facultat. I el dia 11 d’abril l’artista Nil Bartolozzi, assessor creatiu, dirigirà un taller de pintura mural participatiu a l’entorn del concepte URV, a la plaça de la Concòrdia del campus Catalunya, obert a la comunitat universitària i a tothom.

També al mes d’abril tindrà lloc una exposició de l’escultora reusenca Ester Ferrando, al pati del CRAI del campus Catalunya. I al maig, una exposició fotogràfica de Ramon Cornadó, al vestíbul del CRAI sobre la temàtica del món de la publicitat versus la realitat de la vida quotidiana.