03/03/2023

L’equip d’estudiants Els Arreplegats s’imposa en la fase local de la Lliga de Debat Universitària sobre la sostenibilitat del turisme

Les estudiants de Psicologia i Química representaran la URV a la final de València de 2023 conjuntament amb els finalistes, estudiants de Geografia

Ariadna Tarrida, estudiant del grau en Psicologia, i Cristina Mestres, estudiant del grau en Química, a la final local de la Lliga de Debat Universitària.

És sostenible el turisme? Aquesta és la pregunta que havien de respondre i defensar, a favor o en contra, els participants a la fase local de la Lliga de Debat Universitària 2023 a la URV. L’equip Els Arreplegats, integrat per Ariadna Tarrida, estudiant del grau en Psicologia, i Cristina Mestres, estudiant del grau en Química, és el guanyador d’aquesta fase. Conjuntament amb tres dels integrants del segon millor equip (Guifré Drudis, Lluís Salvat i Sergi Hermosilla, del grau en Geografia), seran les encarregades de representar la URV a la final, que tindrà lloc del 27 al 29 de març a la Universitat de València.

La Lliga de Debat Universitària és una competició dialèctica en la qual diferents equips d’estudiants universitaris debaten sobre un tema polèmic i d’actualitat; aquest any sobre la sostenibilitat del turisme. L’objectiu és fomentar l’ús de la paraula i potenciar capacitats com el treball en equip, l’argumentació i la posada en escena i la relació amb estudiants d’altres universitats. Els equips coneixen amb antel·lació el tema del debat però fins uns minuts abans de començar cada enfrontament no coneixen quina posició han de defensar.

Fase local de la Lliga de Debat Universitària 2023.

El jurat del concurs decideix quina argumentació s’ha fet amb el màxim rigor i de la forma més convincent, i en la fase local de la URV va escollir Els Arreplegats com a millor equip i Ariadna Tarrida com a millor oradora. GeoURV va fer un bon paper i s’integrarà amb les guanyadores per representar la URV a la final de València. El jurat va ser format pels professors María Dolores Jiménez, Jan Gonzalo, Jordi de Bofarull, Mònica López, Antoni Carreras i Jordi Navarro, de diferents departaments.

Els estudiants de la Universitat opten a guanyar algun dels premis que estan en joc en la final: 2.500 euros per a l’equip campió, 1.200 euros per a l’equip subcampió, i 300 euros per al millor orador o oradora.