22/06/2023

L’equip Metal Team guanya el concurs de mòbils autopropulsats al campus Sescelades

Estudiants de primer del Grau en Enginyeria Mecànica de la URV posen a prova les màquines que han dissenyat durant el curs

La competició es va celebrar als porxos de l'ETSEQ

Desenvolupar un sistema per llançar una pilota de tennis a una cistella des de diferents distàncies i alçades. Aquest era el propòsit d’enguany del concurs final de l’assignatura Projecte Integrador I dels estudiants de primer curs del Grau en Enginyeria Mecànica de la URV.

El projecte és el resultat d’un procés de disseny que va començar amb la formalització teòrica del problema i la generació de gràfiques amb MATLAB amb els resultats, la implementació d’un conjunt de peces fent servir una eina de CAD paramètric, Autodesk Inventor, per tal de poder construir després la màquina a partir del disseny 3D.

Com a novetat, per primer cop es van fer dues sessions prèvies abans del concurs per provar els dissenys. Durant dos dies, els tretze equips participants van poder assajar el funcionament de les màquines, i es van fer mesures dels angles i la velocitat de sortida de la pilota mitjançant l’anàlisi d’imatge i vídeo d’alta velocitat.

Un dels equips participants amb la màquina de llançament de pilotes de tenis

En aquesta edició, l’equip guanyador ha estat Metal Team després d’un desempat disputat amb els Tittous, amb els quals prèviament havien empatat a 88 punts dels 120 que es podien obtenir.

Aquest concurs està organitzat per l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química, amb el patrocini dels premis per part del Col·legi d’Enginyers Tècnics Industrials de Tarragona. La secretària del col·legi, Núria Llosas, ha fet l’entrega de premis als membres de l’equip guanyador. La competició va tenir lloc el divendres 16 de juny a la tarda al campus Sescelades.