09/03/2023

Les estudiants Alba Vives, Júlia Vidal i Esther Gutierrez, guanyadores dels premis Maria Helena Maseras

Els premis reconeixen els millors treballs de recerca en estudis de dones i gènere

El premi Maria Helena Maseras té com a objectiu promoure la incorporació de la perspectiva i els estudis de gènere en la docència i en la recerca, com a mitjà per eliminar discriminacions i desigualtats entre els homes i les dones en tots els estaments i funcions de la comunitat universitària.

En l’edició de 2023, les estudiants que han estat guardonades pels seus treballs de recerca han estat Alba Vives, Júlia Vidal i Esther Gutierrez, que han rebut el guardó en un acte celebrat a l’Aula Magna del campus Vila-seca, municipi d’on era originària Maseras, la primera dona que va aconseguir estudiar a la universitat a l’estat espanyol.

Alba Vives Barreda ha rebut el premi en la modalitat de treballs de recerca de grau per “Conseqüències psicològiques i biològiques de la violència de gènere. Revisió bibliogràfica”.

Julia Vidal Ruiz ha rebut el premi en la modalitat treballs de recerca de màster per “Frames del movimiento feminista en la prensa del 8-M y estudio de caso en Tarragona”.

Esther Gutierrez Escoda ha rebut el premi en modalitat de tesis doctorals per “Las mujeres militares en la Guerra Civil española.Poltica, sociedad y administración militar de la II Republica (1936-1939)”.