08/07/2015

Les universitats federals brasileres de Pernambuco i Paraíba i la Universidad xilena de Concepción visiten la URV

Per primera vegada, les dues universitats brasileres han participat en una jornada interinstitucional amb la URV, per establir una futura cooperació. També la Universitat xilena de Concepción, que ja té llaços amb la URV, està interessada a ampliar-ne la col·laboració. La visita s'ha fet el dilluns 6 de juliol, en el marc de les Jornades Hispano-Brasileres de sostenibilitat energètica en edificis i processos de la URV

Un moment de la reunió de treball amb el rector i vicerectors de la URV.

Han participat a la jornada interinstitucional el rector de la Universidade Federal de Pernambuco (UFPE), acompanyat del vicerector d’Investigació Francisco de Sousa i Jorge R. Henríquez i José Carlos Charamba, del Departament d’Enginyeria Mecànica. Per part de la Universidade Federal de Paraíba (UFPB), s’ha desplaçat Carlos Antônio Cabral, coordinador general de la Xarxa Cooperativa d’Investigació Nord-Nordest en Gas Natural (RECOGAS), de l’Institut d’Energies Sostenibles. La delegació de la universitat xilena l’han format Gabriel Merino, vicedegà de la Facultat d’Enginyeria Agrícola, amb Mario Lillo i David Lara, responsables del mateix centre. Aquesta universitat ja ha establert relació amb la URV i la Facultat d’Infermeria, amb aquest centre per a la mobilitat dels estudiants.

La mobilitat dels estudiants de postgrau i de PDI, la programació de màsters interuniversitaris amb doble titulació, i la intensificació de les cotuteles en el doctorat, han estat els temes d’interès i de futures col·laboracions possibles, a la jornada del 6 de juliol. Així, les delegacions americanes han pres part en quatre reunions: una sobre el doctorat, amb responsables de l’Escola de Postgrau i Doctorat de la URV; una segona sobre mobilitat universitària, amb responsables del Centre Internacional; la tercera, que ha estat una reunió de treball amb el rector i vicerectors de la URV; i la quarta, una reunió sobre la creació d’una càtedra universitat-empresa UFPE-UFPB-URV per impulsar i desenvolupar els estudis de màster.

El professor Alberto Coronas, director del grup de recerca en Enginyeria Tèrmica Aplicada-CREVER (Departament d’Enginyeria Mecànica) és el promotor d’aquests contactes i coorganitzador de les I Jornadas Hispano-Brasileñas de Sostenibilidad Energética en Edificios y Procesos, que tenen lloc del 7 al 10 de juliol al campus Sescelades. Aquestes jornades són el resultat de la cooperació científica entre els grups d’investigació de les dues universitats de Brasil, l’Institut Federal de Pernambuco i la URV, i volen ampliar i consolidar les activitats conjuntes que es fan des de l’any passat en programes de doctorat i projectes d’investigació.