22/09/2020

L’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria obté l’acreditació institucional

És el primer centre d'una universitat pública catalana que aconsegueix aquest reconeixement de l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari en l’àmbit de l’enginyeria

L’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria (ETSE) ha obtingut l’acreditació institucional de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU), fet que la converteix en el primer i, de moment, únic centre d’una universitat pública catalana amb aquesta acreditació en l’àmbit de l’enginyeria. A la URV ja són tres els centres acreditats institucionalment: la Facultat d’Economia i Empresa, la Facultat de Química i ara l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria. En el conjunt del sistema universitari català se suma als 10 primers centres acreditats institucionalment.

L’acreditació institucional certifica que l’Escola ha desenvolupat els seus ensenyaments amb qualitat. Al mateix temps, garanteix que disposa dels mecanismes que asseguren la qualitat de tots els processos que afecten les accions formatives que fa el centre. Aquest fet s’avala amb la certificació de la implantació del seu Sistema de Garantia Interna de Qualitat, que es va obtenir el passat mes de juny. De fet, tenir la certificació de la implantació del Sistema de Garantia Interna de Qualitat del centre era un dels dos requisits necessaris per a l’acreditació institucional, a més d’haver renovat l’acreditació de com a mínim la meitat de les titulacions de grau i la meitat de màster.

L’obtenció de l’acreditació institucional permet renovar automàticament l’acreditació de tots els títols de graus i de màsters universitaris oficials que coordina el centre per un període de cinc anys. A més a més, suposa un reconeixement de la qualitat i demostra el compromís del centre amb la cultura de qualitat.