05/10/2017

L’estudiant Ahlam Oulad Ali, premiada en les Competicions de Debat per a Joves Europeus 2017

Cursa Bioquímica i Biologia Molecular i és una de les cinc guanyadores de la Final Internacional, disputada a Berlín

L'estudiant de la URV premiada, la primera a l'esquerra de la foto.
Ahlam Oulad Ali, estudiant de Bioquímica i Biologia Molecular a la Facultat de Química de la URV, va ser premiada entre els cinc primers guanyadors de la final internacional de les Competiciones de Debat per a Joves Europeus, en la cerimònia de lliurament de premis que va tenir lloc el dia 3 d’octubre a la ciutat de Berlín. L’exsecretari de l’ONU Ban Ki-moon, Tom Crotty, director de la companyia INEOS Group, juntament amb el President de EPCA (The European Petrochemical Association), van ser els encarregats de lliurar els premis. Ella ha estat l’única guanyadora de tot l’Estat espanyol en la competició internacional, i els altres quatre guanyadors són de França (2), Polònia i Alemanya.
L’estudiant de Tarragona, de 18 anys, va destacar en el debat final a Berlín per la seva gran capacitat d’argumentació en un debat apassionat sobre el futur de la indústria en l’era digital. El jurat de la Final Internacional estava conformat per integrants de la indústria, mitjans de comunicació, ONG, organitzacions internacionals, acadèmics, experts, membres del Comitè de Direcció de EPCA, el YETT (Young EPCA Think Tank) i PlasticsEurope. Ahlam Oulad Ali va ser una de les 3 guanyadors de la final d’Espanya, celebrada el passat mes de maig.
A través d’aquesta competició, els joves estudiants han tingut l’oportunitat d’exposar els seus arguments en una dinàmica de debat lliure i equilibrat al voltant del tema “Les persones, el planeta i els beneficis en la era digital: ¿amb o sense la petroquímica i els plàstics? “. Les Competicions de Debat per a Joves Europeus van tenir lloc a nivell nacional en 7 estats membres de la UE (Alemanya, Espanya, França, Holanda, Itàlia i Regne Unit), entre els mesos de maig i setembre passats. Els altres 5 guanyadors següents van ser premiats per Karl-H Foerster, director executiu de PlasticsEurope i Caroline Ciuciu, CEO d’EPCA. Segons que va dir Karl-H Foerster, “hem llançat iniciatives com aquesta per promoure els estudis científics i tecnològics, així com la importància de la ciència, ja que l’educació en aquests camps és una cosa crucial per al futur de la nostra indústria i, en general, per a la competitivitat de la Unió Europea “.
EPCA i PlasticsEurope són els organitzadors d’aquesta competició entre joves, que dóna suport als estudis STEM (Ciència,Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques) i vol capacitar els estudiants amb coneixements aptituds i animar-los a descobrir l’intercanvi d’opinions sobre la contribució de la petroquímica i els plàstics en l’era digital. Per a la indústria, és una oportunitat de conèixer i escoltar les opinions i expectatives de la propera generació de líders. Les dimensions tecnològiques d’aquesta nova era com la mobilitat sostenible, l’eficiència energètica, la vida intel·ligent i el benestar social són ingredients clau per al futur de tots dos sectors industrials i la competitivitat global de la UE.