20/10/2023

L’estudiant David Raya Rodríguez rep el Premi Dow 2023

El guanyador ha rebut una oferta laboral com a enginyer de millores de la unitat d’Hidrocarburs a Dow Tarragona

David Raya Rodríguez

Dow ha celebrat la 45a edició del Premi Dow, un reconeixement que valora els mèrits acadèmics i humans i els projectes professionals i de recerca dels estudiants que acaben els estudis superiors d’Enginyeria Química de la URV. El premi ha estat aquest any per a David Raya Rodríguez i li permet accedir a una posició laboral com a enginyer de millores de la unitat d’Hidrocarburs a LHC i Octè de Dow Tarragona.

L’acte de lliurament ha reunit a més de 200 persones, una àmplia representació del teixit institucional, econòmic i social del Camp de Tarragona. Després de recollir el guardó, Raya s’ha mostrat “molt agraït amb la URV i amb Dow” i ha afirmat que el seu “objectiu és contribuir a una indústria química sostenible, i estic emocionat per aquesta oportunitat que em brinda Dow”. Finalment, ha valorat el suport rebut per part dels seus familiars, amics, docents i companys de Dow.

Així mateix, també s’han entregat els guardons de finalistes a Laura Molina, Carlos Guindán, Roger Porro i Jaume Porté.

L’encarregat d’obrir l’acte ha estat Ignasi Cañagueral, director del Complex Industrial de Dow Tarragona, que s’ha referit a la URV com “un soci amb qui creixem de manera conjunta i sense el qual no imaginaríem el nostre futur”. A més de felicitar el guanyador i els finalistes, Cañagueral ha apuntat que “celebrem la 45a edició del Premi Dow. 45 anys donant suport a joves talents en estreta col·laboració amb la URV, una universitat compromesa amb la qualitat educativa i la promoció del talent”.

D’altra banda, el president i director general de Dow per a Espanya i Portugal, Antonio Logroño, s’ha dirigit al públic assistent tot destacant “la importància que la indústria química té a la nostra vida”. En paraules de Logroño, “la química és essencial per al progrés, afectant la nostra societat, economia i productes quotidians, amb el 96% d’ells depenent de la química. A més, és clau en la transició cap a una economia més sostenible mitjançant materials eficients que contribueixen a la neutralitat climàtica”.

El conferenciant de l’acte, Rafael Cayuela, director d’Estratègia i Sostenibilitat per a Dow a EMEAI, ha fet la ponència ‘La química al cor de la quarta revolució industrial i del Green Deal’. Ha afirmat que “enmig de l’aclaparadora convergència de desafiaments que enfrontem, des de l’impacte de la COVID fins al canvi climàtic, la revolució digital i les tensions globals, no hem de perdre de vista l’oportunitat de modelar el futur. Els joves representen la nostra esperança i, a Espanya, comptem amb el talent i la innovació necessaris per dur a terme aquesta transformació. La reeducació dels nostres professionals també és essencial per obrir les portes a un futur prometedor. En un món orientat cap a la sostenibilitat i l’economia circular, aquells que liderin la transformació, ja siguin empreses, indústries o estats, seran els líders del futur. La sostenibilitat no només és el camí a seguir, sinó també una font de creixement”.

Roc Muñoz, alcalde de la Canonja, ha expressat “que des d’aquest moment la societat està a les vostres mans, dels estudiants, vosaltres sereu la revolució i us animo a fer tot el possible per donar-li la volta a aquest món”. Josep Pallarès, rector de la URV, ha esmentat que “tenim projectes conjunts amb Dow i hem de treballar plegats i formar els nostres estudiants amb coneixements però també amb valors”.  El secretari d’Empresa i Competitivitat de la Generalitat, Albert Castellanos, ha estat l’encarregat de tancar l’acte de lliurament del Premi Dow 2023.