26/04/2019

L’estudiant del màster d’Enginyeria Química Laura de Sousa guanya el premi Work Experience de Covestro

El guardó inclou una beca de 3.000 euros i participar un programa de pràctiques a l’empresa

El director general de Covestro, Andrea Firenze; l'estudiant Laura de Sousa, i el vicerector d’Innovació i Transferència del Coneixement, Francesc Medina.

L’empresa Covestro i l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (ETSEQ) de la Universitat Rovira i Virgili (URV) han lliurat el premi Work Experience a l‘estudiant del màster d’Enginyeria Química Laura de Sousa, per desenvolupar un estudi de viabilitat sobre l’ús de tècniques de captació i condicionament de CO2 en sistemes de cogeneració. El guardó inclou una beca de 3.000 euros i la possibilitat de fer pràctiques a l’empresa.

L’acord de col·laboració entre la URV i Covestro busca afavorir el desenvolupament de joves talents en el sector químic. El premi Work Experience inclou la dotació econòmica necessària per fer front a la matrícula del primer any de màster, així com un programa de pràctiques curriculars a la multinacional durant el segon any, per tal de completar l’experiència de l’estudiant.

Durant l’acte de lliurament del premi, el director general de Covestro, Andrea Firenze, ha destacat la importància que té per a la companyia fomentar projectes que afavoreixin el medi ambient així com ajudar a la progressió de joves talents dins del sector: “La reutilització de CO2 ens ajudarà a seguir explorant noves fórmules per seguir fomentant la sostenibilitat”, ha dit.

Per la seva banda, el vicerector d’Innovació i Transferència del Coneixement, Francesc Medina, ha agraït a Covestro “l’oportunitat que dóna als nostres estudiants de poder continuar amb la seva formació acadèmica dins d’un entorn industrial, que és una clau fonamental en el programa educatiu de la nostra universitat i de la col·laboració que manté amb l’ETSEQ”. També ha afegit la necessitat de reforçar la relació entre la URV i l’empresa, i ha ofert a Covestro “la possibilitat d’aprofitar els grups d’investigació de la universitat, altament qualificats i reconeguts internacionalment, en els projectes mediambientals que Covestro està portant a terme”.

El coordinador del programa Work Experience a Covestro, Carlos Álvarez, ha destacat que “per a la companyia és un honor poder comptar amb enginyers químics altament formats i poder-los oferir la possibilitat de tenir una primera experiència professional amb nosaltres”.

Els estudiants de l’ETSEQ poden optar cada any al premi apuntant-se al projecte que més els interessi per dur-lo a terme durant les seves pràctiques i que servirà de treball de final de màster.