27/07/2020

L’estudiant d’Enginyeria Química Irene Martos, guanyadora del premi Work Experience Covestro-ETSEQ

Rebrà una beca per cursar el Màster d'Enginyeria Química i un programa de pràctiques a l'empresa

L'estudiant d'Enginyeria Química, Irene Martos ,amb els responsables de l'empresa Covestro a Tarragona, durant el lliurament del Premi WorkExperience 2020.

L’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (ETSEQ) i l’empresa Covestro han atorgat, per quart any consecutiu, el Premi Work Experience a Irene Martos, futura estudiant del Màster d’Enginyeria Química de la URV. Amb l’objectiu de donar suport al nou talent del sector, el premi inclou la quantitat econòmica equivalent al primer any del màster i un programa de pràctiques curriculars a la multinacional química Covestro, que permetrà completar l’experiència de l’estudiant i introduir-la al mercat laboral.

Els estudiants opten al premi inscrivint-se a el projecte que més els interessa per desenvolupar-lo durant les pràctiques a Covestro i, alhora, els serveix de Treball de Fi de Màster. La guanyadora d’enguany, Irene Martos, ha optat per un projecte que encaixa amb l’estratègia de circularitat de la companyia i amb els objectius de la Comissió Europea d’implementar una economia circular i d’una UE neutra en emissions al 2050. El projecte de l’estudiant consisteix en fer una avaluació tècnica i econòmica de la utilització del diòxid de carboni procedent de les xemeneies de les calderes de la planta de Covestro a Tarragona per al seu aprofitament en la producció de MDI, precursor per a la producció d’escumes de poliuretà.

Durant el lliurament del premi, el director general de Covestro, Andrea Firenze, ha afirmat que “és el moment no només de plantejar-nos un canvi, sinó d’actuar per un nou model econòmic que protegeixi el medi ambient i transformi el sistema productiu, apostant per la sostenibilitat, el progrés i el benestar social i col·lectiu. Tant les empreses com la societat tenim la responsabilitat d’actuar i ens alleuja veure com el talent jove que comença la seva carrera en aquest sector s’alinea amb uns valors arrelats a un nou model de producció i consum més sostenible”.

Per la seva banda, el vicerector d’Innovació i Transferència del Coneixement de la URV, Francisco Medina, va agrair a Covestro la col·laboració en el programa Work Experience de l’ETSEQ, “que posa l’accent en la relació Universitat-Empresa i permet als nostres estudiants un contacte directe amb les empreses i desenvolupar un projecte innovador en col·laboració amb elles”. “Aquest projecte permetrà que els estudiants puguin adquirir noves capacitats i coneixements en l’àmbit empresarial. L’objectiu final és la seva immersió en un entorn laboral, en què el seu caràcter emprenedor els ha de permetre créixer professionalment en benefici tant de l’empresa com de la societat”.

Finalment, Carlos Álvarez, coordinador de el programa Work Experience a Covestro, ha manifestat: “estem molt contents del gran èxit que ha tingut la col·laboració amb l’ETSEQ i poder, any rere any, ser partícips de la formació i el creixement del talent jove i altament qualificat”.