24/05/2018

L’estudiant Edgar Bustamente explica al Congrés de Govern Digital la seva experiència amb l’Instamaps durant les pràctiques

El congrés posa èmfasi en les iniciatives de transformació digital de les administracions públiques

Edgar Bustamante Picón durant la presentació del seu treball al Congrés de Govern Digital Local 2018.

L’estudiant del grau en Geografia i Ordenació del Territori Edgar Bustamente va participar al Congrés de Govern Digital Local-2018, organitzat per l’Administració Oberta de Catalunya (AOC) i Localret, per tractar les iniciatives de transformació digital de les dinàmiques, processos i formes de treball de les administracions públiques. Bustamante va exposar als representants i tècnics de l’administració pública local de Catalunya els resultats de les seves pràctiques externes a l’Ajuntament de la Pobla de Mafumet, on va desenvolupar-hi les aplicacions que té l’eina Instamaps en l’àmbit de la geografia.

Edgar Bustamante va participar al congrés que va tenir lloc al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona els dies 20 i 21 de març per invitació de l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya (ICGC). L’ICGC i l’estudiant van oferir la sessió “Instamps-Geolocal com a eina fàcil oberta als municipis. El cas d’ús de La Pobla de Mafumet”.  En la primera part de l’exposició, els membres de l’ICGC van descriure l’eina Instamaps i, a continuació, Bustamante va explicar com s’exploten les funcions SIG, com a eina de planificació a l’escala local, al municipi de la Pobla de Mafumet a través de diferents exemples. L’objectiu era mostrar a les diferents administracions les aplicacions que des de l’àmbit de la geografia es poden desenvolupar amb l’ajuda d’Instamaps.

Més concretament va mostrar alguns dels exemples de difusió pública d’aquesta eina, com ara el mapa per a la gestió del Duatló de la Pobla de Mafumet, que constava de diferents recorreguts a peu i en bicicleta. És descarregable per als corredors i exportable a altres aplicacions, com ara Strava, amb els punts d’interès com la meta, el box per a les bicicletes, els punts d’avituallament, els vestuaris, la ubicació dels equips de protecció civil o el lloc assignat a cadascun dels voluntaris que van col·laborar amb l’esdeveniment. També va desenvolupar el mapa d’equipaments municipals, vinculant la base de dades espacial amb la temàtica on apareix informació diversa amb text i imatge, i el mapa de les classificacions urbanístiques a la Pobla de Mafumet amb els tipus de sòl del municipi.

Un moment de la presentació de l’estudiant Edgar Bustamante al Congrés de Govern Digital Local 2018.