26/11/2020

L’estudiant Marina Lorente és la nova ambaixadora UNICAT a la URV

És l'encarregada de difondre les oportunitats de carrera professional a les institucions europees entre els mateixos estudiants

Marina Lorente, ambaixadora UNICAT de la URV.

Marina Lorente, estudiant de quart curs del grau de Biotecnologia, és la nova ambaixadora UNICAT a la URV. Es tracta d’una figura que existeix a les universitats dels països membres de la Unió Europea per difondre als estudiants totes les oportunitats laborals i de pràctiques existents i donar suport als esdeveniments que s’organitzen dins de l’àmbit de la UE.

Lorente té un gran interès per la internacionalització: ha fet estades a l’estranger per aprendre anglès i participa al programa Mentor de la URV, que promou l’adaptació cultural, lingüística i acadèmica dels estudiants internacionals a la Universitat “perquè m’agrada conèixer gent, cultures i maneres de pensar de diferents països”. La pandèmia de COVID-19 ha obligat a cancel·lar l’Erasmus que havia de fer aquest curs, però va veure en el fet de ser ambaixadora UNICAT una oportunitat.

“És una feina que ja faig per als meus amics: m’encanta buscar informació d’oportunitats per fer pràctiques o formació a fora”, explica, i ara serà referent dels estudiants a la URV en aquest àmbit, “un pont entre la Unió Europea i els estudiants sobre oportunitats laborals i de pràctiques”, resumeix.

Els ambaixadors UNICAT tenen un perfil en què aptituds com la comunicació, la creativitat, la capacitat d’organització i els idiomes són destacables. Nou universitats catalanes disposen d’un ambaixador UNICAT o EPSO (Estudiantes embajadores EU Careers).

Els estudiants que vulguin posar-se en contacte amb l’ambaixadora UNICAT de la URV poden fer-ho al correu ambaixador.unicat@urv.cat.