27/05/2022

L’estudiant Nil Munté, premiat pels col·lectius professionals d’enginyers tècnics de telecomunicacions

Ha rebut el segon premi Futur de les Telecomunicacions pel Treball de Final de Grau

Nil Munté, estudiant de l'ETSE, en el lliurament del premi Futur de les Telecomunicacions.

Nil Munté, estudiant del grau en Enginyeria de Sistemes i Serveis de Telecomunicacions que s’imparteix a l’ETSE, ha estat reconegut amb un premi pel Col·legi Oficial d’Enginyers Tècnics de Telecomunicacions i l’Associació Espanyola de Graduats i Enginyers Tècnics de Telecomunicacions en la XV edició dels premis Futur de les Telecomunicacions. El seu Treball de Final de Grau sobre dues aplicacions per a la detecció d’ocupants d’un vehicle i per al reconeixement de gestos amb la mà el van fer mereixedor del segon premi.

El treball “Detecció d’ocupació de seients i detecció de gestos amb la mà mitjançant el radar FMCW a 77 GHz” treball, dirigit pel professor Antoni Lázaro, del Departament d’Enginyeria Elèctrica, Electrònica i Automàtica, es basa en l’estudi i la utilització del RADAR FMCW (Frequency Modulated Continuous Wave) AWR1642 de Texas Instruments pel desenvolupament de dues aplicacions en la banda mil·limètrica de 77 GHz.

Les dues aplicacions desenvolupades han estat la detecció del nombre d’ocupants a l’interior d’un vehicle de quatre i cinc places i determinació de la localització d’aquests usuaris, i el reconeixement de gestos amb la mà mitjançant una xarxa neuronal convolucional (CNN). Ambdues aplicacions s’han realitzat amb el programa Matlab i, en concret, la primera aplicació s’ha optimitzat també per Raspberry Pi a través de la programació amb el llenguatge Python.

Nil Munté, que actualment és professor de la URV, va rebre el premi el 25 de març en un acte a la Universitat d’Alcalà.