15/11/2023

L’estudiant Sergi Aliagas Llurba guanya la primera edició del Premi Pere Anguera-Fundació Reddis al millor treball de fi de grau d’història contemporània

El treball és un estudi sobre la secció reusenca del Partit Obrer d'Unificació Marxista

Lliurament del Premi Pere Anguera
Sergi Aliagas recull el premi de mans de Montserrat Duch i Carme Buixeda.

Sergi Aliagas Llurba ha estat el guanyador de la primera Edició del Premi Pere Anguera- Fundació Reddis, que s’atorga als treballs de fi de grau d’Història Contemporània, pel treball “Reusencs i Revolucionaris: la Secció Local del Partit Obrer d’Unificació Marxista (POUM) a Reus”. Aliagas ha fet una anàlisi de l’activitat del partit a Reus, posant de relleu la importància de la secció local en el context general del POUM, així com el paper que va tenir en el marc de la lluita de classes a la ciutat.

Tot i l’efímera existència d’aquest partit (1935-1937), la cronologia és més àmplia perquè el treball ressegueix els orígens del comunisme dissident a Reus des de les acaballes de la dictadura de Primo de Rivera, i arriba fins a l’exili d’alguns dels seus militants, un cop acabada la Guerra Civil. L’estudi pretén enriquir la història de la secció local del POUM, partint de la revisió de la poca literatura que existeix i a través de la recerca d’arxiu.

El Premi Pere Anguera-Fundació Reddis està dotat amb 2.500 euros i inclou la publicació del treball guanyador a les Edicions del Centre de Lectura de Reus.

El jurat, format per representants de la Fundació Reddis, membres del grup de recerca ISOCAC de la URV i el president del Centre de Lectura de Reus ha destacat del treball guanyador la seva acurada redacció, coherència, i la profunda investigació que presenta. També han remarcat la qualitat dels treballs de Neus Anglès Borràs, Asunción Badia Gimeno i Iker Garcia González.

Un moment del lliurament del Premi Pere Anguera
Un moment del lliurament del Premi Pere Anguera7

La presidenta de la Fundació Privada Reddis, Carme Buixeda, el rector de la URV, Josep Pallarès, el president del Centre de Lectura, Lluís Miquel Pérez i la catedràtica d’Història Contemporània de la URV, Sra. Montserrat Duch, han presidit l’acte de proclamació del guanyador aquest dimarts 14 de novembre, que ha comptat amb la presència de Sandra Guaita, alcaldessa de Reus i de la vicedegana de la Facultat de Lletres, Marta Serrano Coll.