20/07/2020

L’estudiant Xavier Valldepérez guanya la 3a edició del Premi Magda Medir-ESSITY

El premi reconeix el millor estudiant de Pràctiques de Lideratge d’Equips dels graus d’Enginyeria Química i d’Enginyeria de Bioprocessos Alimentaris

Xavier Valldepérez, estudiant de quart del grau d’Enginyeria Química guanyador del Premi Magda Medir-Essity.

L’estudiant del grau d’Enginyeria Química Xavier Valldepérez González és el guanyador del premi Magda Medir – Essity, que es va lliurar divendres 17 de juliol. Es tracta de la tercera edició d’aquest premi, que reconeix al millor estudiant de l’assignatura optativa de quart curs Pràctiques de Lideratge d’Equips dels graus d’Enginyeria Química i d’Enginyeria de Bioprocessos Alimentaris de la Universitat Rovira i Virgili.

L’estudiant guanyador ha estat escollit pels professors de Pràctiques de Lideratge d’Equips i per mànagers de l’empresa Essity. Durant l’any acadèmic han pogut realitzar pràctiques com a líders d’equips de projecte formats per estudiants de primer curs, on han tingut l’oportunitat de prestar serveis reals a persones reals, amb resultats tangibles.

A més a més, durant aquesta experiència els estudiants de quart reben la formació i el coaching personal (diari personal i CliftonStrengths, entre d’altres) per desenvolupar la seva millor versió en els seus respectius rols i adquirir informació valuosa per dirigir les seves carreres professionals amb una formació pràctica, que té en compte les necessitats reals de les empreses i de la gestió d’equips, un dels aspectes més demandats en moltes de les posicions de lideratge de les companyies.

L’acte de lliurament s’ha fet excepcionalment a través de videoconferència a causa de la pandèmia per COVID-19 i va presidir-lo la directora de l’Escola Tècnica Superior de Enginyeria Química (ETSEQ) de la URV, Montse Ferrando. Joan Ramon Alabart, coordinador de l’assignatura, va explicar que el projecte integrat “planteja un gran repte per als líders d’equip; imagineu-vos conduir un equip format per 7-8 estudiants que inicien els seus estudis universitaris cap a la consecució d’uns resultats realment desafiants. No es tracta d’una simulació”.

El projecte ha permès comprovar als estudiants “si el rol de líder s’adiu amb la seva naturalesa”, explica Alabart, així com també han après a conèixer-se millor a ells mateixos i, per tant, prendre millors decisions de carrera professional”.

L’acte també ha comptat amb la professora que dona nom al premi, Magda Medir, i Pere Marc Franquet, Responsable de Millora Continua d’Essity Iberia. Franquet va destacar la importància del capital humà per a les organitzacions: “Només podem arribar a ser la referència com a organització dins del nostre grup i sector a través del clar convenciment en el nostre capital humà, el seu talent i el seu lideratge com a individus i com a part d’un gran equip. És per això que és fonamental per a nosaltres donar suport a iniciatives com aquesta i donar suport als alumnes en la gestió d’equips com un pilar fonamental del seu creixement professional”.