28/02/2024

L’IDECE impulsa la implementació de noves tecnologies al centre d’innovació i simulació CISTE de la URV

El Centre, ubicat al Campus Terres de l’Ebre de la URV, rep finançament de l’Institut per implantar tecnologia i noves línies que permetran ampliar el ventall tecnològic per a fer formació i recerca durant les anualitats 2023-2025

Alumnes del grau en Infermeria del Campus Terres de l'Ebre fent simulació al CISTE

L’Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l’Ebre (IDECE) i el Centre d’Innovació i Simulació Territorial (CISTE) sumen esforços per implementar estratègies d’innovació cientificotecnològiques al Centre, a través d’una subvenció que l’IDECE ha concedit a la Fundació Universitat Rovira i Virgili (FURV). D’aquesta manera l’IDECE renova el seu compromís amb el CISTE, iniciat l’any 2022 a través de la Fundació Dr. Ferran amb una aportació que va contribuir, entre d’altres, a la creació del Centre.

El nou finançament atorgat per a les anualitats 2023-2025 servirà, fonamentalment, per implantar les tecnologies (de realitat augmentada, realitat virtual, impressió 3D i enregistrament i transmissió 360) necessàries per dur a terme la formació clínica de professionals sanitaris i estudiants de grau i postgrau amb metodologies innovadores. També farà possible que, tant des del CISTE com des de la Càtedra d’Innovació i Simulació en Salut de les Terres de l’Ebre de la URV, es puguin crear projectes d’innovació propis.

Silvia Reverté, directora de la Càtedra d’Innovació i Simulació en Salut de les Terres de l’Ebre, agraeix l’aposta i la confiança de l’IDECE en el CISTE i destaca com “l’impuls de la realitat virtual i augmentada, combinada amb la simulació, contribuirà a convertir-lo en un punt de referència a l’hora de millorar la qualificació professional, les competències i habilitats dels professionals del territori, en disciplines com la salut i també l’esport, l’educació o l’empresa”.

Norma Pujol, directora de l’IDECE, per la seva banda expressa la satisfacció de poder contribuir a incrementar el potencial d’un projecte tan rellevant com és el CISTE al territori i per a la ciutadania. En aquest sentit, Pujol posa en relleu “com el CISTE és una immillorable oportunitat per retenir i potenciar el talent de les Terres de l’Ebre, cosa fonamental en el desenvolupament de les nostres comarques”.

Usuaris del CISTE realitzant una simulació durant una formació al Centre

El CISTE, ubicat al Campus Terres de l’Ebre de la Universitat Rovira i Virgili (URV), és un centre de formació permanent de la Fundació URV (FURV), creat per la Càtedra d’Innovació i Simulació en Salut de les Terres de l’Ebre de la URV, que pretén donar resposta a les necessitats dels professionals i estudiants del sector sanitari públic i privat i també les de professionals d’altres disciplines a través de metodologies innovadores com la simulació.