25/02/2019

L’Institut de Tecnificació d’Amposta guanya la fase local la Lliga de Debat de la Xarxa Vives

Hi han participat nou centres de secundària i de batxillerat de la demarcació que han debatut a la URV sobre la necessitat de les fronteres

Una imatge dels guanyadors de la Lliga, els representants de l'Institut de Tecnificació d'Amposta.

L’Institut de Tecnificació d’Amposta i el Col·legi Sant Josep de Reus són els dos centres que van arribar a la final de la competició de la fase local de la Lliga de Debat de secundària i de batxillerat que a la demarcació de Tarragona acull la Universitat Rovira i Virgili. Es van enfrontar a les semifinals amb l’Institut Ramon Berenguer de Cambrils i l’Institut Fontanelles de les Borges del Camp, respectivament.  Aquest any el tema proposat, el mateix per a totes les fases locals, ha estat «Calen les fronteres entre països?». I els alumnes van haver de defensar una posició, a favor o en contra, depenent del que els tocava per sorteig en cada fase de la competició. Per tant, havien de tenir preparades les dues posicions amb arguments a favor i en contra d’aquesta qüestió.

Aquest és el cinquè any que el campus Catalunya acull la fase local de la Lliga de Debat que organitza la Xarxa Vives d’Universitats. En l’enfrontament dialèctic hi van participar nou equips de nou centres de la demarcació de Tarragona. L’equip guanyador, l’Institut de Tecnificació d’Amposta,  passa ara a la fase final de la competició, que serà del 3 al 5 d’abril a la Universitat Abat Oliba CEU).

Imatge d’una de les semifinals, amb l’Institut Ramon Berenguer de Cambrils que es van enfrontar a les semifinals amb els guanyadors de la Lliga.

En la fase local que organitza la URV hi han participat nou equips del Col·legi Mare de Déu del Carme (Tarragona), Col·legi Sant Josep (Reus), Institut Fontanelles (les Borges del Camp), Institut Jaume I (Salou), Institut Martí l’Humà (Montblanc) Col·legi Maria Cortina (Reus) Institut Ramon Berenguer IV (Cambrils), Lestonnac (Tarragona) i el Centre de Tecnificació Esportiva (Amposta) . Cadascun dels equips ha estat format per un capità, que és docent del centre educatiu, i un màxim de cinc estudiants, tres dels quals han hagut d’intervenir com a oradors. L’objectiu de la Lliga és potenciar les habilitats personals dels estudiants preuniversitaris, a través d’una primera connexió amb l’àmbit de l’educació superior, i fomentar l’ús de la paraula.

Els dos equips finalistes, junt amb els professors i alguns membres del jurat.

Els equips, dividits en dos grups, es van enfrontar aquest divendres 22 de febrer en la fase classificatòria i dissabte 23 van tenir lloc les semifinals i la final al mateix campus. Un jurat format per professors de secundària i de la URV va ser l’encarregat de valorar els debats considerant la posició defensada, la solidesa de les argumentacions, la fluïdesa i la correcció tant semàntica com formal de les diferents intervencions.