25/01/2024

L’Institut Roquetes i l’Institut de Tecnificació d’Amposta guanyadors de la fase local de la Copa Cangur a les Terres de l’Ebre

Un moment de la competició de la Copa Cangur al Campus Terres de l'Ebre de la URV

L’Institut Roquetes en la categoria cadet i l’Institut de Tecnificació d’Amposta en la categoria júnior han estat els guanyadors de la primera fase de la Copa Cangur que ha tingut lloc aquest dijous al Campus Terres de l’Ebre de la Universitat Rovira i Virgili (URV). Una victòria que els classifica per a la final catalana, on competiran els 33 equips guanyadors de cadascuna de les seus locals, que se celebrarà el 3 de maig al Pavelló Poliesportiu de Can Noguera de La Garriga, al Vallès Oriental. En segon i tercer lloc de la categoria cadet han quedat l’Institut Els Alfacs de La Ràpita i l’Institut Dertosa de Tortosa, i en la júnior ho han fet l’Institut Cristòfol Despuig, també de Tortoda, i l’IES Leopoldo Querol de Vinaròs, respectivament.

L’equip de l’Institut de Roquetes, guanyador de la categoria cadet, acompanyat del director del campus ebrenc Xavier Farré, la sotsdirectora, Georgina Casanova i la professora Llucia Mauri

A la fase local de la Copa Cangur a Terres de l’Ebre hi han participat 203 alumnes d’ESO de quinze centres de secundària, concretament 105 de la categoria cadet i 98 de la junior. Els participants, agrupats en equips de 7 estudiants, han hagut de resoldre 12 problemes matemàtics en 60 minuts. Es tracta d’una cursa contra rellotge on la puntuació obtinguda per cada problema va variant a mesura que avança el concurs, i durant la qual els equips poden seguir en directe l’evolució de les puntuacions i la classificació.

Enguany la copa celebra la novena edició i és la quarta ocasió que el Campus Terres de l’Ebre és seu local de la competició, fet que Xavier Farré, director del campus, valora molt positivament: “la realització d’aquesta prova al campus afavoreix la visibilitat de la universitat entre els estudiants de secundària i també la col·laboració i intercanvi acadèmic entre els centres i la URV”. A  més a més, Farré destaca que “la participació activa dels instituts ebrencs en aquestes proves és una manera de reconèixer el talent local i una motivació pels alumnes a l’hora de seguir esforçant-se”.

Per al campus acollir la competició és també una forma de fomentar la vocació per les matemàtiques, el treball en equip i el joc estratègic. Els equips participants a la fase local de l’ebre han estat: Institut Dertosa, Institut Roquetes, Col·legi Sagrada Família (La Ràpita), Institut Els Alfacs, IES Leopoldo Querol, Institut de Tecnificació, Institut Cristòfol Despuig, Institut de Camarles, Col·legi Diocesà Sagrada Família Tortosa, Col·legi Sagrat Cor, IE El Temple, Institut Deltebre, INS Ramon Berenguer IV, IE El Perelló i Institut Escola Daniel Mangrané. Tots els alumnes d’aquests centres han rebut un diploma acreditatiu com a participants de la competició.

La Copa Cangur està organitzada per la Societat Catalana de Matemàtiques i rep el suport logístic d’Isotropic. Com a seu local, Campus Terres de l’Ebre cedeix les instal·lacions, aporta personal i material per a la realització de les proves i premia amb una dessuadora de la URV als membres dels dos equips guanyadors.

L’equip guanyador de la categoria júnior, de l’Institut de Tecnificació d’Amposta, amb el director del campus, Xavier Farré i la professora Llucia Mauri