21/02/2022

L’Institut Serra de Miramar de Valls representarà la URV a la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat

L'equip passa a la fase final de la Lliga de Debat de la Xarxa Vives, que enfrontarà els equips representants de quinze universitats de Catalunya, el País Valencià i Andorra

Una imatge de la final que va enfrontar els equips de l'Institut Serra de Miramar de Valls i el Ramon Berenguer IV de Cambrils.

L’equip d’estudiants de l’Institut Serra de Miramar de Valls ha guanyat la fase classificatòria de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat 2022 de la Xarxa Vives, en què hi han participat alumnes de Lestonnac l’Ensenyança de Tarragona, els instituts Jaume I de Salou, Tecnificació d’Amposta, Ramon Berenguer IV de Cambrils, Gabriel Ferrater i Roseta Mauri de Reus, Joan Amigó de l’Espluga, Dertosa de Tortosa, Barbat i Miracle de Vila-seca i l’Escola Camp Joliu de l’Arboç.

La competició per representar la URV a la final de la Lliga de Debat es va celebrar aquest dijous i divendres al campus Catalunya de la Universitat. Cada equip va realitzar debats entorn al tema central de la competició, Cal posar límits a la ciència?, alternant posicionaments a favor i en contra.

L’equip guanyador està format pels estudiants Maria Tosas, Jaume Custodi (escollit pel jurat el millor orador), Anna Triviño, Oriol Anglès i Samuel Palomino i el capità va ser Joan Guiral. Participaran en nom de la URV en la fase final de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Xarxa Vives, que tindrà lloc del 30 de març a l’1 d’abril a la UAB i enfrontarà als quinze equips classificats a les fases locals prèvies organitzades per les universitats.

Una imatge de l’equip vallenc, guanyadors de la fase local.

L’equip vallenc es va enfrontar a la final amb els del Ramon Berenguer IV, de Cambrils. Els altres semifinalistes han estat l’escola Camp Joliu de l’Arboç i l’Institut Roseta Mauri de Reus.

Per poder desenvolupar les fases prèvies i les finals, s’ha comptat amb membres del PDI i PAS que han fet de jurat:  Mónica López, José Antonio Moreno, Yolanda Bodoque, Jan Gonzalo, Mª Dolores Jiménez, Alfonso González, Teresa Blay, Carmen Castillo, Sergio Nasarre, Maria Bargalló, Antoni Pérez-Portabella, Marina Canales, Maria José Rodríguez, Antoni Carreras, Arantxa Tèvar, Jordi Navarro, Susana Borràs i Natàlia Català.

Equip guanyador, , finalista i membres del jurat de la fase final.

La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Xarxa Vives se celebra des del 2014 i s’adreça a l’alumnat d’entre 15 i 18 anys de secundària, batxillerat i cicles formatius de la Franja de Ponent, Catalunya, País Valencià, Illes Balears, Andorra, Catalunya Nord i Sardenya.

L’objectiu de la competició és millorar les habilitats comunicatives dels alumnes participants i fomentar l’adquisició de competències transversals com el treball en equip, la creativitat, l’anàlisi o la presa de decisions.