17/07/2015

Lliurats els premis als treballs de recerca i de síntesi de les comarques de l’Ebre 2014-15

Són nou premis a treballs de recerca de batxillerat i a treballs de síntesi de cicles formatius de grau superior, que el Consell Social de la URV, el campus Terres de l'Ebre i l'Ajuntament de Tortosa patrocinen per reconèixer i fomentar l'esforç d'investigació de l'alumnat. L'acte d'entrega ha tingut lloc el dilluns, 13 de juliol al campus a Tortosa

En total, han estat dotze els alumnes premiats en aquesta convocatòria.

Enguany en la 9ª convocatòria, dels nou premis en total n’hi ha hagut tres en la categoria cientificotècnica i sis en la categoria de ciències socials i humanitats. En aquesta edició han participat 19 treballs d’alumnes de 10 centres de secundària de les Terres de l’Ebre.

Pel que fa als tres primers premis, han estat per als treballs: “Movmind: una aplicació real d’una interfícies cervell-ordinador” (cientificotècnic) de l’alumne de l’Institut de Deltebre, Joaquim de la Cruz; “L’art de l’Ebre” (ciències socials i humanitats) de Lara Ferrando de l’Institut Les Planes de Santa Bàrbara; i “Hakuna matata. Coaching emocional” (ciències socials i humanitats) dels alumnes Marta Ferré, Aleix Lanseros i Daimi Pujol, de l’IES Julio Antonio de Móra d’Ebre.

Els segons llocs han estat per a: “L’estudi de nitrats de les aigües del massís del Port i dels seus voltants” (cientificotècnic) de l’alumne Marc Martínez de l’Institut Cristòfol Despuig; “Taco’s la mexicanita” (ciències socials i humanitats) dels alumnes de l’Institut Montsià, Marc Balagué i Miguel A. Padilla; i “Pla d’empresa: pub 1979” (ciències socials i humanitats),  d’Irene Blanch de l’Institut de Flix.

Finalment, els tercers premis els han guanyat els treballs: “Prototip d’un làser autonivellant utilitzant el microcontrolador picaxe 18m2” (cientificotècnic), de Marc Blanco de l’IES Joaquim Bau; “Les dues cares del transvasament: anàlisi de la premsa catalana i espanyola sobre el riu Ebre” (ciències socials i humanitats) d’Ariadna Gilabert de l’Institut Ramon Berenguer IV, i “La psicologia en l’arbitratge de futbol” (ciències socials i humanitats) d’Andrea Tena de l’Institut Les Planes.

Els premis valoren, entre altres aspectes, el rigor i tractament científic en el desenvolupament del treball; l’originalitat en el plantejament del tema i la metodologia emprada; la coherència, el rigor i el treball de les conclusions presentades; l’estructuració adequada del treball escrit, la presentació dels materials i l’ús adequat de recursos gràfics i de la llengua, així com la capacitat de síntesi.

Quant als guardonats s’han emportat com a premis, en el cas dels primers, un ordinador portàtil, un xec de 300 euros per al seu centre de secundària per a l’adquisició de material didàctic i bibliogràfic i un ajut per l’import dels crèdits matriculats en el primer curs d’alguna de les titulacions oficials ofertes per la URV, per al curs acadèmic 2015-16 fins a un màxim de 1.500 euros. Els segons i tercers premis s’han endut un ajut de 300 i de 150 euros, respectivament, per finançar part dels crèdits matriculats en el primer curs d’alguna de les titulacions oficials de la URV.

Un dels requisits per poder acollir-se a aquests premis és certificar que el pròxim curs s’estudiarà a la URV. En aquesta edició han participat 19 treballs d’alumnes de 10 centres de secundària de les Terres de l’Ebre.