16/05/2022

Lliurats els premis del concurs “Quina molècula soc?”

Els equips guanyadors han demostrat un major coneixement sobre química

Amb motiu de la celebració del mig segle d’estudis de Química a Tarragona, la Facultat de Química va organitzar el concurs Quina molècula soc?. L’objectiu del concurs, dirigit als estudiants de la Facultat de Química, era endevinar una molècula desconeguda cada tres setmanes a partir de la informació (pistes) que s’anaven publicant al web de la Facultat de Química. Els premis als tres equips guanyadors es van lliurar el dia 6 de maig durant els actes de commemoració dels 50 anys dels estudis de Química a Tarragona.

Els grups estaven formats per 4 o 5 estudiants de diferents cursos de grau i màster. En total, s’han proposat 5 molècules entre el 10 de gener i el 4 d’abril de 2022. Per a cada molècula es van publicar entre 4 i 6 pistes a intervals de 4-5 dies. Les pistes implicaven l’aplicació de coneixements químics, com ara resolució d’espectres d’infrarroig, o de ressonància magnètica nuclear, conceptes àcid-base, entre d’altres. Un cop resoltes les 5 molècules, 3 grups van quedar empatats a la tercera posició.

El dia 6 de maig es va fer el desempat al pati dels Garrofers de la Facultat de Química amb una nova molècula. A continuació, es van lliurar els premis del Concurs dotats amb: 1000 € al grup guanyador del 1r premi, 500 € al grup que va aconseguir el 2n premi i 250 € al grup que va guanyar el 3r premi.

• Primer premi: Grup Y-EDTA (Yael Asensio Rabanal, Enric Castillo Pla, David Simón Martín, Meritxell Domènech Tardà i Albert Vargas Pueyo) (grau de Química en anglès)
  • Segon premi: Grup Influciencers (Laura Cazorla Martí, Andrea Chávez Jaén, Maria García Martínez, Alba Porta Roca i Andrea Valdivia León ) (grau de Bioquímica i Biologia Molecular i doble grau de Biotecnologia i Bioquímica i Biologia Molecular)
  • Tercer premi: Grup Agar-agar (Aleix Angrill Navarro, Marc Benet Caballero, Marina Mendieta Homs, Núria Serrano Ribes i Carme Franch Valldepérez) (doble grau de Biotecnologia i Bioquímica i Biologia Molecular)