13/04/2023

Manuel Suárez, degà de la Facultat d’Enologia, és nomenat delegat a Espanya del panell de Nutrició i Salut de l’Organització Internacional del Vi

S’incorpora a l’ens intergovernamental que marca les normes internacionals dels productes derivats de la vinya i el vi

Manuel Suárez, degà de la Facultat d'Enologia de la URV i investigador del grup de recerca de Nutrigenòmica.

El degà de la Facultat d’Enologia de la URV, Manuel Suárez, ha estat nomenat delegat del panell de Nutrició i Salut de l’Organització Internacional del Vi. El docent s’incorpora a l’equip de CONUSA (Consumició, Nutrició i Salut), el comitè tècnic i científic de l’Organització Internacional del Vi (OIV).

L’OIV és l’organització encarregada de proporcionar als països productors i consumidors de raïm i vi informació per desenvolupar normatives, minimitzar obstacles al comerç, promocionar la producció sostenible i protegir els consumidors. Suárez assumeix aquest càrrec i se suma a Fernando Zamora, professor de la Facultat d’Enologia, que l’any 2021 va ser nomenat president de la Comissió d’Enologia de la mateixa organització.

Manuel Suàrez és degà de la Faculat d’Enologia i investigador del grup de recerca de Nutrigenòmica, que investiga com els components dels aliments són capaços de modular l’expressió dels gens. Ha estat coordinador del programa de doctorat de Nutrició i Metabolisme i del doctorat interuniversitari de Nutrigenòmica i Nutrició Personalitzada. Es va llicenciar en Enginyeria Agrònoma a la Universitat de Lleida i va incorporar-se a la URV l’any 2010 al Departament de Bioquímica i Biotecnologia de la URV.