27/06/2019

Maria Josepa Salvadó és la nova directora del Departament de Bioquímica i Biotecnologia

Es proposa estabilitzar la plantilla de PDI, garantir la qualitat de la docència i potenciar la transferència de coneixement i tecnologia a les empreses

Maria Josepa Salvadó, directora del Departament de Bioquímica i Biotecnologia.

Maria Josepa Salvadó Rovira és la nova directora del Departament de Bioquímica i Biotecnologia, després que l’escollissin els membres del consell de departament el divendres 21 de juny. En l’elecció hi van participar 37 votants, 35 dels quals van votar a favor de Salvadó i 2 més van fer-ho en blanc. Relleva en el càrrec la fins ara directora del Departament, Begoña Muguerza. Cristina Reguant continua com a secretària del Departament.

Salvadó és professora de la URV des de la seva creació. Es va doctorar amb una tesi sobre l’ontogènesi del metabolisme nitrogenat. Després va fer dues estades post-doctorals al Centre d’Endocrinologie Moléculaire del CNRS de París (França) i a l’Academisch Medisch Centrum de la Universitat d’Amsterdam (Paisos Baixos). En tornar va fer de professora en diferents categories fins que al 2010 va guanyar la seva càtedra. Com a membre del Grup de Recerca en Nutrigenòmica, la seva recerca se centra en l’estudi de la interacció de compostos bioactius amb l’expressió gènica i el metabolisme. Ha publicat més de 90 articles indexats i recentment  ha estat editora del llibre Gastrointestinal Tissue: Oxidative Stress and Dietary Antioxidants de l’editorial Elsevier. Simultàniament, ha tingut càrrecs de gestió a la URV com a vicedegana de la Facultat de Química, directora i secretària del Departament de Bioquímica i Biotecnologia, i coordinadora del Màster i del Doctorat en Nutrició i Metabolisme.

L’objectiu principal de la direcció del Departament és dignificar la seva plantilla, ja que el PDI permanent és el 29% del total, percentatge que disminuirà previsiblement a causa de les jubilacions d’enguany. No obstant això i amb l’objectiu d’oferir una docència de qualitat, Salvadó es proposa mantenir l’èxit i el reconeixement dels ensenyaments en els quals el Departament de Bioquímica i Biotecnologia té una major responsabilitat, tan als graus, que tenen notes de tall elevades i compten amb la satisfacció dels graduats, com als màsters, que tenen un nombre major de preinscrits.

La direcció recolzarà també la recerca i la transferència de tots aquells investigadors que potenciïn la visibilitat del departament en forma de publicacions, projectes i transferència de coneixement i tecnologia. Salvadó ressalta la importància de cercar les vies possibles perquè el coneixement que es genera al Departament es transfereixi a les empreses dels sectors corresponents i a la societat en general.