25/11/2021

Maria Marquès és reelegida directora del Departament de Dret Públic

Es proposa treballar en la política científica del departament per millorar la qualitat i la visibilitat dels resultats

Maria Marquès, directora del Departament de Dret Públic.

Maria Marquès va ser escollida de nou directora del Departament de Dret Públic amb 28 vots a favor i 1 vot nul del Consell de Departament en les eleccions del passat 17 de novembre. Neus Oliveras renovarà com a secretària del Departament.

Maria Marquès és titulada en Dret per la Universitat de Barcelona (1993) i doctorada per la Universitat Rovira i Virgili (2008). Va iniciar la seva activitat acadèmica com a becària predoctoral al Departament de Dret Penal i Ciències Penals de la Universitat de Barcelona, col·laborant amb l’Institut de Criminologia de la mateixa universitat. El 1998 es va incorporar a la URV, on és membre del Centre d’Estudis de Dret Ambiental de Tarragona (CEDAT) i del Grup de Recerca Territori, Ciutadania i Sostenibilitat. Les seves principals línies de recerca són el dret penal ambiental espanyol i europeu i la criminalitat ambiental transnacional.

Ha fet estades de recerca predoctoral a l’Institut Max Planck per a l’Estudi del Crim, la Seguretat i la Llei (Alemanya) i l’Institut de Criminologia i Dret Penal de la Universitat de Friburg Albert Ludwigs (Alemanya), i postdoctorals a la Facultat de Dret de la Universitat Tecnològica de Sidney (Austràlia), a l’Institut de Dret Ambiental i Marí de la Universitat de Ciutat del Cap (Sud Àfrica) i al Centre de Dret Ambiental de l’Àsia-Pacífic de la Universitat Nacional de Singapur (Singapur).

Per aquest segon període al capdavant del Departament de Dret Públic, Maria Marquès es proposa mantenir les línies generals del primer mandat: millorar la plantilla del PDI i el PAS del departament per desenvolupar en millors condicions l’activitat docent, de recerca i de gestió del departament, i treballar en la política científica del departament per millorar la qualitat i la visibilitat dels resultats.