12/04/2016

Medalles d’or, argent i bronze per a la URV en els campionats de Catalunya universitaris de Karate i de Judo

Els resultats per als esportistes de la URV en aquests campionats han estat excel·lents. Les medalles d'or han estat per Ariadna Molina i Àlex Asna en Karate i Gerard Garriga, en Judo. Han tingut lloc el dissabte, 9 d'abril a Barcelona, a les instal·lacions de la UB i de la UPC

Tots els esportistes de karate de la URV van ser premiats.

El Campionat de Catalunya Universitari 2016 de karate es va disputar en jornada matinal al pavelló poliesportiu de la UPC a Barcelona. EsportsURV va estar present amb una representació de 6 estudiants de la URV, quatre nois i dues noies.

Els participants van ser: Ignacio Cancio, estudiant del grau d’Infermeria (modalitat Kata i club de procedència C.K. Kushin-kai); Àlex Asna, de Relacions Laborals i Ocupació (categoria de -67kg, i club de procedència Karate Asna); Francesc Oliver d’Enologia (categoria de -75kg. i club de procedència Associació DO Trinidad; Jon Rodriguez, del doble Grau de Dret i Relacions Laborals i Ocupació (categoria +84kg. i club de procedència Ampa Teresa Miquel i Pamies); Ariadna Molina, del grau de Llengua i Literatura Hispàniques (categoria -61kg. i club de procedència Associació DO Trinidad); i Marta Ballabriga, del grau de Periodisme (categoria -61kg. i club de procedència, Karate Club Shuto).

Tots els estudiants van ser podi en la seva categoria: un total de dos Ors, dos Argents i dos Bronzes va ser el resultat de la participació d’aquests sis estudiants de la URV. Nacho Cancio va fer bronze en Kata i Jon Rodríguez també va emportar-se un bronze en la seva participació, unint les dues categories de +84kg i -84kg. Francesc Oliver va ser argent en -67kg, i Marta Ballabriga també va fer un argent en -61kg. Els dos ors de la URV van ser per a Ariadna Molina (-61kg) i Àlex Asna (-67kg); aquest últim va participar en la categoria conjunta de -60kg i -67kg.

El campionat va tenir una participació d’una trentena d’universitaris de UB, UAO, UdG, UAB, UdL, UVic, UPC i URL. El proper campionat de Karate serà el Campionat d’Espanya Universitari que tindrà lloc a Múrcia els dies 12 i 13 de maig amb la Universidad Católica San Antonio de Murcia (UCAM) com a universitat organitzadora.

Campionat de Catalunya Universitari de Judo

El Campionat de Catalunya Universitari de Judo va tenir lloc a la tarda a les instal.lacions d’EsportsUB. EsportsURV va estar present amb una representació de 5 estudiants de la URV, quatre nois i una noia.

Els esportistes van ser: Gerard Garriga, estudiant del grau de Bioquímica i Biologia Molecular (categoria -60kg. i club de procedència Club Judo Pallaresos); Cristòfol Daudén, del doble Grau d’Enginyeria Informàtica i de Biotecnologia (categoria -73kg. i club de procedència, Nucli tecnificació Priorat-Tortosa); Jordi Borrell, d’Enginyeria Informàtica (categoria -73kg . i club de procedència Club Judo Priorat); Nassary Hernández, de Nutrició i Metabolisme (categoria -73kg. i club de procedència Vital Esport); i Maria Sarlé, de Biotecnologia (categoria -70kg. i club de procedència Vital Esport).

A la foto, els participants de l'especialitat de judo, tres dels quals van ser premiats.
A la foto, els participants de l’especialitat de judo, tres dels quals van ser premiats.

Els resultats de Judo també van ser molt bons, tot i el nivell del campionat. Un total d’un Or i dos Argents van ser el resultat de la participació d’aquests cinc estudiants de la URV. Maria Sarlé va ser argent en la categoria conjunta dels dos pesos -70kg i -78kg. Tòful Daudén també va ser argent en la difícil categoria de -73kg. I Gerard Garriga, esportista d’Alt Nivell, va fer l’or en la categoria de -60kg.

El campionat va tenir una participació d’una cinquantena d’universitaris de dotze universitats catalanes.

L’esport del Judo no té convocatòria de Campionat d’Espanya Universitari. Però aquest any tenen lloc els EUSA Games (Jocs Europeus Universitaris), i el judo és un dels esports que tindran participació, entre d’altres. Desde EsportsURV es treballa per estudiar la viabilitat de la participació dels estudiants URV als EUSA Games, tot designant uns criteris de participació.