07/09/2020

Un memory produït per estudiants ajuda els alumnes de secundària a reconèixer les principals obres d’art

Estudiants i professorat d'Història i Història de l'Art i Arqueologia voluntaris treballaran per portar el joc als instituts amb les obres que sortiran a la Selectivitat

MemoryArt, el joc de cartes que els estudiants de primer dels graus d'Història i Història de l'Art i Arqueologia han creat de manera col·laborativa, i el llibre amb les fitxes per a consulta.

MemoryArt és un joc de memòria visual per aprendre a reconèixer una obra, relacionar-la amb el seu autor, època i característiques i, alhora, millorar i aplicar la capacitat de memoritzar. És el treball i resultat final de prop de 80 estudiants de primer curs dels graus d’Història i d’Història de l’Art i Arquelogia en l’assignatura d’Art Medieval, amb la supervisió i ajuda de la professora Licia Buttà i diversos doctorands. Han dissenyat i produït les cartes, 60 parelles, i les fitxes tècniques descriptives de cada obra, que s’han editat com a llibre.

Buttà explica que la proposta del joc responia a la necessitat de fer un treball participatiu entre estudiants i amb el professor i, a la vegada, aplicar la capacitat memorística: “Malgrat que ja no es treballa a les aules, la memorització està vinculada a les capacitats d’analitzar, comparar, comprendre i interpretar”. I aquesta mateixa metodologia és la que proposen aplicar als centres de secundària, els destinataris d’aquesta proposta pedagògica.

Si bé les obres que el joc conté actualment corresponen a l’Edat Mitjana, des del primer art cristià bizantí fins al gòtic, ara Licia Buttà es proposa produir un altre joc complet amb les obres escultòriques, pictòriques i arquitectòniques que els alumnes de segon de Batxillerat han d’estudiar per superar la prova de Selectivitat. Aquest curs 2020-21 hi treballaran diversos estudiants voluntaris, que, una vegada les condicions sanitàries ho permetin, aniran als instituts a dinamitzar el joc, ja sigui el de les obres de l’Edat Mitjana o les escollides per a la Prova d’Accés a la Universitat.

Precisament la pandèmia de COVID-19, que va obligar a seguir el curs a distància, va propiciar que aquesta pràctica que s’havia demanat als estudiants de grau “es convertís en la principal eina d’avaluació, i el llibre amb les fitxes tècniques va ser el dossier d’estudi de l’assignatura”, explica Buttà. MemoryArt s’ha publicat amb el suport del Departament d’Història i Història de l’Art.


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

*