10/07/2018

Més de 150 persones d’arreu del món es reuneixen a la URV per parlar de la utopia des de les diferents disciplines

“A la recerca de noves harmonies” és el lema de la 19a conferència internacional de la Societat d’Estudis Utòpics – Europa que s’organitza a la Universitat per tercera vegada

Una imatge de l'acte inaugural de la conferència internacional que s'ha fet aquest dilluns al Paranimf. D'esquerra a dreta: Juan Pro (UAM), el vicerector d'Internacionalització de la URV John Style, Gregory Claeys (Universitat de Londres) i Pere Gallardo (URV).

Cent cinquanta persones provinents d’una vintena de països i d’àmbits tant diversos com l’arquitectura, l’economia, la música, el cinema o la literatura es reuneixen des d’aquest dilluns i fins dijous a la Universitat Rovira i Virgili amb la utopia com a tema central de reflexió i debat. En aquesta 19a edició la conferència se suggereix el debat de les possibilitats del futur a curt termini en un moment en què, les circumstàncies polítiques i socials fan més complicat assolir les noves harmonies.

La conferència internacional està organitzada pel Departament d’Estudis Anglesos i Alemanys de la URV en col·laboració del projecte Histopia de la Universitat Autònoma de Madrid. El professor de la URV Pere Gallardo, un dels organitzadors, apunta que durant aquests quatre dies se sentiran a parlar persones de perfils molt multidisciplinaris però sempre des del punt de vista de la utopia per plantejar  “com es dissenya la societat perfecta des de tots aquests àmbits”, explica.

Aquesta és la tercera vegada que la conferència internacional es fa a Tarragona, ja s’hi va celebrar el  2006 i el 2012. El primer any per parlar de l’inici de la crisi i el segon de parlar del futur que s’estava construint.  En aquesta tercera edició a la URV en què s’obren espais per compartir idees  “es mostren les singularitats que tenim però buscant com viure junts i amb respecte i saber cap on tirem, cap a quina societat volem”, apunten els organitzadors.

La inauguració de la conferència internacional s’ha fet aquest dilluns al Paranimf del Rectorat amb la benvinguda als assistents del vicerector d’Internacionalització John Style i la conferència plenària de l’escriptora i artista Manjula Padmanabhan. La resta de sessions es faran al campus Catalunya.

La Societat d’Estudis Utòpics-Europa és una societat interdisciplinària que té com a objectiu coordinar i encoratjar els diversos treballs que s’estan duent a terme en matèria d’utopisme. Els seus membres inclouen persones que investiguen literatura, filosofia, cinema, sociologia, història, arquitectura, política, antropologia i altres disciplines. Hi ha dues societats al món: una dels Estats Units i Canadà i una que funciona a tot Europa però que s’estén a socis d’arreu del món i ja està molt estesa, amb membres de l’Índia, Iran i també americans.