30/04/2019

Més de cinquanta empreses participaran en el setè Fòrum d’Ocupació Universitària del campus Terres de l’Ebre el 8 de maig

La trobada posa en contacte estudiants i empreses amb l'objectiu d'evitar la fuga de talent del territori

El sector sociosanitari és un dels que més pes té al Fòrum del campus ebrenc

Un total de 51 empreses, entitats i institucions de les Terres de l’Ebre participaran enguany en el setè Fòrum d’Ocupació Universitària que se celebrarà al campus Terres de l’Ebre de la URV el proper dimecres 8 de maig.  Dirigit a estudiants universitaris i de cicles superiors de totes les Terres de l’Ebre, independentment que estudiïn o hagin estudiat al campus de les Terres de l’Ebre, aquesta trobada serveix per posar en contacte els estudiants recent titulats i tota la gent formada que hi estigui interessada amb les empreses del territori. L’objectiu principal és evitar la fuga de talent fora de les Terres de l’Ebre i fer possible que les empreses puguin incorporar persones formades a les seues plantilles. “Creiem que aquesta sinergia entre empreses i universitat és imprescindible per fer avançar el territori”, apunta Xavier Farré, sotsdirector del campus Terres de l’Ebre.

Aquest fòrum està impulsat per l’Oficina d’Orientació Universitària de la Universitat Rovira i Virgili, la Càtedra d’Economia Local i Regional del campus Terres de l’Ebre i l’IDECE (Institut per al desenvolupament de les comarques de l’Ebre), i per segon any consecutiu s’hi ha sumat a l’organització l’Institut de l’Ebre i la Cambra de Comerç i Navegació de Tortosa, dos institucions que, com la universitat, també treballen en la formació de persones amb l’objectiu que es puguin incorporar al mercat laboral. La primera a través de Cicles Formatius de Grau Mitjà i Grau Superior, i la segona a través d’un Pla de Garantia Juvenil adreçat a joves d’entre 16 i 29 anys sense feina ni estudis. “Creiem que és interessant que també hi siguin i hi puguin portar els seus alumnes, perquè sempre queden llocs de treball per cobrir”, afegeix Farré. De fet, el Fòrum d’Ocupació Universitària vol ser això: un punt de trobada important entre la comunitat universitària, els estudiants de cicles formatius, els cercadors de feina, la societat i el sector socioeconòmic i que hi hagi una interacció entre l’oferta i la demanda de treball.

Les empreses inscrites pertanyen a diferents sectors econòmics com ara l’industrial, l’agroalimentari, el turístic, el sanitari i el d’assessorament fiscal.  N’hi ha un total de 39, a les quals s’hi ha de sumar les institucions i entitats públiques. Gairebé totes les empreses repeteixen el que demostra que el Fòrum ha esdevingut una eina important a l’hora d’incorporar nou personal laboral a les seues plantilles. En la passada edició  es van tancar 70 contractes, es van realitzar 777 entrevistes de feina i es van lliurar 882 currículums.

L’acte d’inauguració del Fòrum tindrà lloc el proper 8 de maig a les 10:30 h a l’Aula Magna i l’atenció als estands de les empreses serà d’11:00 a 13:00 h i de 15:30 a 17:30 h. Paral·lelament, s’han programat diverses xerrades i tallers, enguany amb una atenció especial a l’emprenedoria. Així, Pere Condom, del Programa Catalunya Emprèn, oferirà una conferència sobre l’economia de reptes, i Marta Cot, gestora de projectes a Eurecat (Centre Tecnològic de Catalunya) n’impartirà una altra sobre com emprendre a través de l’esport.

També hi haurà un espai de captació de talent, especialment adreçat a estudiants i alumni amb discapacitat. Per participar als tallers cal inscripció prèvia a través de la web del campus Terres de l’Ebre, on també hi ha tot el programa d’activitats del Fòrum.