14/06/2023

Messer lliura dos premis a estudiants de grau i màster de l’ETSEQ per fomentar el talent al sector químic

Isabel Martínez, estudiant del Màster en Enginyeria Química, farà les pràctiques a l'àmbit de la descarbonització

De izquierda a derecha, Ruben Folgado, Isabel Martínez, Josep Pallarès y Ioanis Katakis.

Messer Ibèrica va entregar divendres passat, 9 de juny, el Premi Work Experience Messer-ETSEQ a Isabel Martinez, estudiant del Màster d’Enginyeria Química de la Universitat Rovira i Virgili (URV) en un acte celebrat al rectorat. Està dotat amb una beca de 3.000 euros amb què finança la matrícula de màster de l’estudiant premiada. La guanyadora del premi Work Experience, Isabel Martínez, farà les pràctiques a l’empresa on desenvoluparà el treball de fi de màster en el camp de la descarbonització, fent càlculs de l’empremta de carboni de diferents processos industrials.

Messer atorga el premi Work Experience per setè any. L’acte va ser presidit pel rector de la URV, Josep Pallarès; el director de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (ETSEQ) de la URV, Ioanis Katakis, i el director general de Messer Ibèrica, Rubén Folgado.

Rubén Folgado va assenyalar que “la neutralitat climàtica es pot assolir reduint les emissions de gasos d’efecte hivernacle i compensant les emissions restants. Es tracta d’un viatge a llarg termini que només es pot emprendre en equip, juntament amb totes les parts interessades. A Messer, estem treballant a reduir la petjada de carboni dels nostres propis processos i desenvolupant solucions innovadores i sostenibles per als nostres clients.”

Ioanis Katakis va explicar que “el programa Work Experience exemplifica una col·laboració entre Universitat i empresa que genera valor per als estudiants, l’empresa i la Universitat. La preparació, capacitat i habilitats de la guanyadora demostren el poder d’atracció de talent que té l’ETSEQ quan treballa amb empreses com Messer, la participació de la qual al programa Work Experience des de l’inici agraïm profundament”.

Josep Pallarès va afirmar que amb iniciatives com el Premi Work Experience la distància entre Universitat i empresa es redueix i proporciona als estudiants experiències que podran aplicar a qualsevol àmbit de la seva vida professional.

Premi Messer per a estudiants de grau de l’ETSEQ

El 13 de juny es va celebrar a l’ETSEQ una altre lliurament de premi: l’11a edició del Premi Messer per a estudiants del grau en enginyeria química (GEQ) i del grau en enginyeria de bioprocessos alimentaris (GEBA). Un total de 67 estudiants de segon curs de grau van competir en deu equips per aquest guardó. Els futurs enginyers van presentar els projectes integrats que tenien per títol: “Refineria vs. biorefineria: comparant la sostenibilitat en el cas de producció d’etilè” (GEQ) i “Disseny d’una planta de producció de formatge d’origen vegetal” (GEBA).

La defensa davant d’un jurat format per professorat de la Universitat i representants de l’empresa va tenir lloc el mateix dia 13 al matí al campus Sescelades de la URV. El jurat va tenir en compte les valoracions globals dels projectes, la presentació i el coneixement demostrat pels alumnes, i especialment l’aplicació de gasos industrials en els processos dissenyats.

A l’acte celebrat a la tarda, presidit per Ercilia García, vicerectora de Valorització del Coneixement, Transferència i Empleabilitat de la URV; Ioanis Katakis, director de l’ETSEQ; Maria Mas, gerent de l’AEQT, i Ernesto Rodríguez, director tècnic de Messer Ibérica, es va lliurar el premi a l’equip guanyador de GEQ format per Iman Farrukh, Aida Yong Galindo, Cèlia Román, Adrià Panisello, Ainhoa Redondo, Miquel Prats i Carlos Romera com a líder.

Equip guanyador del premi Messer del grado en Enginyeria Química.

L’equip premiat de GEBA està format per Alba Bru, Albert Torrents i liderat per Núria Jiménez. Messer convida els estudiants guardonats a participar a un taller d’orientació professional que els indicarà on encaixaran millor els seus talents.

Equip guanyador del premi Messer del grau en Enginyeria de Bioprocessos Alimentaris.
Equip guanyador del premi Messer del grau d’Enginyeria de Bioprocessos Alimentaris.

La gerent de l’AEQT, María Mas, va felicitar Messer i l’ETSEQ per aquesta iniciativa per fomentar el talent i va subratllar l’aportació de l’enginyeria química i agroalimentària per donar solucions als reptes de la societat.

La vicerectora Ercilia García va posar èmfasi en la importància del treball en equip i el lideratge per aconseguir resultats òptims. Possibilitats com aquest premi són un enorme desafiament i una experiència enriquidora per a tots els equips participants.

Ernesto Rodríguez, director tècnic de Messer Ibérica, va lloar la importància que els projectes presentats van donar a la sostenibilitat que en el futur serà de compliment obligat ja que la situació del nostre planeta és crítica. La captació i la transformació dels gasos d’efecte hivernacle, especialment del CO2, seran el proper gran repte també per als enginyers futurs.

Més de 10 anys col·laborant per impulsar joves talents del sector químic

Messer Ibérica i la Universitat Rovira i Virgili van signar el 2013 un conveni que agrupa diferents línies de col·laboració. Tots dos premis tenen com a objectiu reconèixer i impulsar el talent al sector de l’enginyeria química. Iniciatives com aquestes formen part de l’estratègia de l’empresa i ajuden a captar joves talents per incorporar-los a la companyia.