17/03/2017

Miguel Galván guanya el premi Work Experience ETSEQ-Clariant

El guardó serveix per pagar la matrícula del primer curs del màster i fer les pràctiques i el treball de fi de màster a l'empresa

D'esquerra a dreta, Javier Hernández, Miquel Galván i Josep Bonet.

L’enginyer químic per la URV Miguel Galván, ha rebut el premi Work Experience ETSEQ-Clariant en un acte que ha tingut lloc dimecres 15 de març a la seu de l’empresa. El premi té una dotació de 3.000 euros, que rep en concepte de matrícula del màster que d’Enginyeria Química que està cursant a l’ETSEQ actualment.

També tindrà la possibilitat de fer pràctiques a l’empresa i d’iniciar el seu treball de fi de màster per tal de resoldre un problema industrial real. El projecte, “Esterification of olive fatty acids with glycerin” el portarà a terme a una nova planta que Clariant ha construït a Tarragona i el finalitzarà el gener de 2018.

A l’acte de lliurament del premi han assistit Javier Hernández, responsable del projecte; Josep Salsench, de l’empresa Clariant i Allan Mackie i Josep Bonet, sotsdirector i director de l’ETSEQ, respectivament.

Sobre Clariant

Clariant és una empresa suïssa de productes químics que es va crear el 1995 com una empresa derivada de Sandoz. La companyia té la seu a Muttenz amb un centre corporatiu a Pratteln, a prop de Basilea. Clariant fabrica una gamma d’especialitats químiques en base a set unitats de negoci principals: additius, catalitzadors, minerals funcionals, especialitats industrials i de consum, masterbatch, petroli i serveis d’extracció i pigments.

La companyia es va expandir per la incorporació del negoci d’especialitats químiques de Hoechst (Alemanya) el 1997 i l’adquisició de productes de quitrà Britàniques l’any 2000. En 2011 Clariant va adquirir l’empresa alemanya d’especialitats químiques Süd-Chemie.

Clariant està representada a 76 països diferents amb més de 100 empreses de tot el món. La direcció general d’Espanya i Portugal es troba al Prat de Llobregat (Barcelona) i té 4 plantes de producció situades a Tarragona, Sant Andreu de la Barca, Yuncos (Toledo) i Artziniega (Àlaba).

Programa Work Experience

Procurar una formació integral dels estudiants, atreure talent, facilitar l’ocupabilitat i acostar els estudis a l’àmbit laboral són alguns dels objectius del programa Work Experience, que l’ETSEQ va impulsar l’any 2013 i que ja ha aconseguit la complicitat de diverses companyies.

El programa potencia la relació universitat-empresa, i atorga premis econòmics al talent que permetin cobrir les despeses de matrícula del primer curs dels graus i dels diferents màsters que s’imparteixen a l’Escola. La iniciativa, adreçada als joves que vulguin cursar aquests estudis, ha tingut una acollida excel·lent entre les empreses col·laboradores, i dóna visibilitat al mètode docent que fa que l’ETSEQ tingui una de les taxes d’ocupabilitat més altes: un 85% dels estudiants troben feina el primer any.

En aquesta quarta edició, el programa Work Experience compta amb premis econòmics de fins a 3.000 euros per poder pagar les taxes de matrícula de graus. A més, ofereix vuit premis per cursar diferents màsters, els alumnes dels quals també tenen l’oportunitat de fer pràctiques a les empreses col·laboradores.

Més informació sobre el programa Work Experience, aquí.