16/02/2016

Nova col·lecció digital de Publicacions URV i el Cercle d’Estudis Guillem Oliver del Camp de Tarragona

L’acord de col·laboració entre el Cercle i Publicacions URV posa a l'abast de la societat l’edició digital de llibres de recerca centrats en el Camp de Tarragona i la ciutat de Tarragona. Al febrer s'han publicat vuit títols, els darrers publicats pel Cercle

A partir d’aquest 2016, la col·lecció Publicacions del Cercle d’Estudis Històrics i Socials Guillem Oliver del Camp de Tarragona (CEHSGO) recull l’edició digital dels llibres d’investigació que edita l’entitat. El Cercle es va fundar l’any 1989 amb l’objectiu de donar a conèixer els darrers treballs de recerca o de divulgació que en l’àmbit de la història i de les ciències socials se centren en l’espai de la ciutat de Tarragona i del Camp de Tarragona.

El llibres es poden trobar a la Llibreria digital Unebook, un portal on participa el segell editorial de la Universitat, Publicacions URV, i que comercialitza totes les obres que publiquen les editorials universitàries: llibres científics, de divulgació, traduccions, assajos, edicions crítiques, obres de referència, revistes científiques, actes de congressos, tesis doctorals i llibres de creació literària, entre d’altres.

A més a més els llibres estan disponibles a les plataformes Google Books i GoogleScholar. Amb la difusió a través d’aquests cercadors, la universitat projecta aquests títols en un dels arxius bibliogràfics més visitats de la xarxa. De fet, el servei ja compta amb més de cent llibres del segell Publicacions URV a l’abast del públic.

Els títols publicats aquest mes de febrer, i que recullen les darreres publicacions dels CEHSGO, són:  La II República al Camp de Tarragona, de Josep Sánchez Cervelló i Jordi Piqué (coords.); La fundació de Tarragona a la historiografia, de Josep Maria Recasens; L’anarquisme a Tarragona (1917-1924). Formós Plaja i Carme Paredes, de Ignacio Clemente Soriano; De súbdites a ciutadanes. Dones a Tarragona, 1939-1982, de Montserrat Duch i Meritxell Ferré (eds.); El Club de Joves (1965-1976): El ressorgiment de la cultura catalana i catalanista a Tarragona, de Salvador-J. Rovira; La crisi durant la Guerra del Francès (1808-1814) al Camp de Tarragona , de Manel Güell; La llibreria de la Rambla i l’alternativa cultural de Tarragona (1968-1980), de Ramon Marrugat; i Les dones als orígens de Torreforta de Coral Cuadrada i Esther Gutiérrez (coord.).

Més informació:

Publicacions URV

Cercle d’Estudis Històrics i Socials Guillem Oliver del Camp de Tarragona

1. silvia sancho roca |

Trobo molt encertat aquest tipus de col·laboració. És evident que dóna visibilitat a la tasca de la Unitat de Publicacions URV i al nostre territori. Enhorabona!