16/08/2023 Opinió
Qasim Waleed, estudiant del grau en Enginyeria Elèctrica de la URV.

Qasim Waleed, estudiant d'Enginyeria Elèctrica i Aurora Champion de la URV

“La trobada d’estudiants d’Aurora fomenta la col·laboració universitària per a l’impacte social”

La Conferència d’Estudiants Aurora celebra la seva tercera edició a la Universitat de Palacký a Olomouc, República Txeca

Estudiants participants a la 3a edició de l'Aurora Student Conference, a la Universitat de Palacký a Olomouc, República Txeca.

El 28 de maig, la conferència anual d’estudiants Aurora va reunir a Olomouc, República Txeca, als membres del Consell d’Estudiants de l’aliança i als participants del programa de voluntariat, els Aurora Champions i Ambassadors. Durant dues jornades, es van reunir per tractar temes com la Salut Mental, la Comunicació Intercultural, la Sostenibilitat i la Societat Digital. Com a Ambassador, juntament amb la Xènia Roviralta, representant de la URV en el Consell d’estudiants, vam participar en aquest esdeveniment.

La trobada va servir per presentar un resum de la feina feta durant l’any i oferir una sèrie d’activitats. La Conferència d’estudiants Aurora va ser conduïda pel Niels Hexspoor, amb una introducció a la història de la Universitat de Palacký (UP), situada a Olomouc, ciutat de gran valor cultural. Els tallers van destacar la importància de la salut mental i l’aprenentatge intercultural per formar emprenedors socials.

Els estudiants Qasim Waleed i Xènia Rovira, a la 3a edició de l'Aurora Student Conference, a Olomuc, República Txeca.
Qasim Waleed, URV Aurora Champion i estudiant del grau en Enginyeria Elèctrica, i Xènia Roviralta i Travieso, representant URV al Consell d’Estudiants Aurora i alumni del grau en Enginyeria de Bioprocessos Alimentaris.

Durant el torn de paraules, es van proposar plans estratègics per difondre la missió de la xarxa Aurora i dels estudiants que participen activament en el projecte. La participació dels estudiants de la Universitat Rovira i Virgili encara és un dels reptes a superar, però s’està treballant per millorar aquest aspecte a través de la participació en esdeveniments com la conferència. Aurora és un pas cap al futur de les universitats europees, amb un enfocament en l’impacte positiu a la societat.

Consulta l’informe presentat a la 3a Conferència d’Estudiants Aurora al web de la UPOL.