04/03/2024

Participació destacada de la URV a la Unirun, la cursa de les universitats catalanes

L'estudiant Paula Hritiuc queda segona en la categoria femenina, i la URV guanya el premi a la universitat amb més inscrits de fora de Barcelona

Participants de la URV a la Unirun 2024. FOTO: Sergio Mena, Fotografia Creativa BCN.

La desena edició de la Unirun, la cursa de les universitats catalanes, va transcórrer aquest diumenge 3 de març sota la pluja en un recorregut de cinc quilòmetres pel Districte de Sant Martí de Barcelona i el Parc del Fòrum amb la participació de 5.000 persones.

Al podi de la cursa va pujar-hi l’estudiant de la URV Paula Hritiuc, del grau en Treball Social que, amb una marca de 18:07, va quedar segona en la categoria femenina. El participant de la URV que va fer millor marca en la categoria masculina va ser Unai Altuna, estudiant del grau en Enginyeria Química que va quedar en vuitena posició amb un temps de 15:21.

Josep Pallarès, rector de la URV; Paula Hritiuc, que va quedar segona en la categoria femenina, i Unai Altuna, vuitè en la categoria masculina a la Unirun 2024.

El de Paula Hritiuc no va ser l’únic trofeu que va endur-se la URV. La bona resposta de la comunitat universitària va fer-la mereixedora del premi Moritz a la universitat amb més inscrits de fora de Barcelona (275), un guardó que s’ha atorgat amb motiu del desè aniversari de la cursa.

En la classificació general per universitats, la URV va quedar cinquena.

Participants de la URV amb el premi a la universitat amb més inscrits de fora de Barcelona.

El guanyador de la prova masculina va ser Pol Espinosa (14:34), de la Universitat de Girona, mentre que la primera dona en creuar la meta va ser Cristina Silva (16:54), de la UVIC.

La Copa de Campions de la UNIRUN 2024 se l’ha emportat, per novena vegada, la Universitat de Barcelona, amb 309 punts. La Universitat Politècnica de Catalunya, segona (874 punts) i la Universitat Pompeu Fabra, tercera (880 punts), han ocupat les altres dues places de podi. La Universitat de Barcelona també ha guanyat en categoria masculina i en categoria femenina.

La prova està impulsada per l’ECU (Esport Català Universitari), amb el suport de la Secretaria General de l’Esport i l’Activitat Física i l’Ajuntament de Barcelona. La UNIRUN 2024, patrocinada per adidas i organitzada per Gaudium Sports, ha sigut un èxit de participació, amb més de 5.000 corredors i les inscripcions esgotades des de fa cinc setmanes.