09/04/2021

Premien tres estudiants de la URV per la seva tasca periodística

Reusdigital.cat i LANOVA Ràdio lliuren a la Selva del Camp els premis al talent jove del periodisme local

La primera edició del Premi Xavier Joanpere Olivé de Temàtica Social s’ha atorgat a Raquel Fabregat i Ariadna Cortiella, dues estudiants de Periodisme de la Universitat Rovira i Virgili (URV) que van viatjar fins a Udaipur, al nord de l’Índia, per realitzar amb la col·laboració de l’ONG Kolam,el reportatge ‘Mirades de futur’, en què parlen de casos d’empoderament de les dones i l’escolarització dels infants al país asiàtic.

Fotograma de ‘Mirada de futur’, reportatge de les estudiants de Periodisme de la URV guanyadores del Premi Xavier Joanpere Olivé de Temàtica Social.

El premi Òmnium Cultural Baix Camp, que reconeix la feina realitzada per un alumne que cursi estudis relacionats amb el Periodisme i la Comunicació, ha sigut guanyat per Andreu Rauet, estudiant de la URV i conductor del programa ‘Fot-li Esports!’ de LANOVA Ràdio. El selvatà obtindrà 350 € per a material informàtic.

A la dreta, Andreu Rauet, a Fot-li Esports! junt amb l’altre conductor del programa Gerard Aragonès.

En el mateix acte, també s’han lliurat els Premis de Periodisme Jove Joan Marc Salvat, un reconeixement al recorregut de joves periodistes del territori pel seu compliment del codi deontològic, la seva capacitat d’iniciativa, d’honestedat i de compromís amb el món de la comunicació.

El primer va ser lliurat a Anna López (Anna Lofi a la xarxa) per la seva mostra fotogràfica ‘Llàgrimes de sirena’. El segon premi, va ser atorgat a la periodista Neus Bartola per un seguit de reportatges creats per a Canal Reus TV; i també a Ariadna Martínez, Irene Margalef i Alba Cartanyà, pel seu programa radiofònic ‘L’Alternativa’, un programa feminista de reflexió social emès a Ràdio Cambrils i a LANOVA Ràdio. El premi a la trajectòria ha estat per a la comunicadora ebrenca Bertra Treig, qui ha participat en la secció d’esports de Canal Reus TV, i qui actualment és membre de la redacció del Canal Terres de l’Ebre.