27/05/2022

Els Premis Syllabus als curts de ficció dels estudiants de Comunicació Audiovisual arriben a la 9a edició

El certamen que organitzen els mateixos estudiants homenatjarà el Hollywood clàssic el dimarts 31 de maig a la tarda

Part del cartell que els mateixos estudiants de Comunicació Audiovisual han dissenyat per al certamen dels Premis Syllabus.

La Universitat Rovira i Virgili oferirà una nova edició del certamen de curts de ficció “Premis Syllabus”, una mostra dels treballs realitzats per l’estudiantat, el proper dimarts 31 de maig. Els Premis Syllabus arriben a la novena edició amb sis curtmetratges de ficció que han dut a terme els i les estudiants de 3r de Comunicació Audiovisual de la URV entre les assignatures de Guió i Narrativa Audiovisual i de Gèneres i Formats Audiovisuals, peces que tracten temes tan diversos com la diversitat sexual, els escenaris post-apocalíptics o el qüestionament de la vida d’una adolescent, entre d’altres.

L’acte, que tindrà lloc el proper dimarts a les 16:45 h a l’Aula Magna del campus Catalunya, centra la seva temàtica en homenatjar el Cinema Clàssic de Hollywood. La idea dels estudiants és que l’aparent felicitat i candidesa del cinema clàssic serveixi per il·luminar l’escenari post-pandèmic i tornar l’optimisme.

L’esdeveniment començarà amb un petit discurs paròdic per part de les presentadores de la gala. Seguidament, es donarà pas a la projecció de tots els curtmetratges. Un cop passats els sis curtmetratges que entren a concurs, i per a què els membres del jurat professional tinguin temps a deliberar, tindrà lloc una actuació musical sorpresa.

Finalment, s’atorgaran els premis per a cadascuna de les categories, inclòs el premi del públic i una nova categoria que es mantindrà en la incògnita fins que arribi el dia de l’esdeveniment.

Els curtmetratges de ficció són els següents:

Stopover
Frame del curt “Stopover”.

Després d’un any d’Erasmus, l’Emma torna al poble on ha crescut, on es retroba amb els seus.  Però ella ha canviat en un entorn que no ho ha fet. Davant això, ha d’escollir el millor camí pel  seu futur, encara que l’hagi de fer tota sola.

Cura de espanto
Frame del curt “Cura de espanto”.

Pere i Ruth es troben per a tenir una cita a través de Tinder. Després d’aquesta experiència, Pere podrà ser ell mateix i viure sense amagar-se. Això canviarà la seva vida per sempre.

Nil
Frame del curt “Nil”.

Ens trobem a un món pseudo-apocalíptic a causa de la mutació de la Covid-19, on una família monoparental està resguardada a casa. Javier, el pare, no deixa sortir de casa als seus fills de cap de les maneres, cosa que fa que el nostre protagonista, el Nil, senti molta curiositat per poder veure que hi ha més enllà de les portes les parets que el retenen.

La coartada perfecta
Frame del curt “La coartada perfecta”.

Prepareu-vos per aquest thriller psicològic sobre la desaparició d’Héctor Green. Tot es desenvolupa en un interrogatori on la frontera entre la veritat i la mentida es difumina.

Clara
Frame del curt “Clara”.

“Per què suren els cereals?” Clara se sent aclaparada per conèixer la resposta a aquesta pregunta. Però després de les preguntes, sempre s’hi amaguen més preguntes. Les exigències de la vida contemporània semblen solucionar-se, senzillament, amb unes postres.

Ramonica
Frame del curs “Ramonica”.

En Ramon és un jove que no se sent a gust en el seu dia a dia; ni a casa, ni a la perruqueria on treballa amb el seu pare. En Pau, el seu millor amic, l’ajuda a explorar la seva identitat fora de l’ambient asfixiant en el què el Ramon sempre ha viscut.