17/09/2021

Obre la primera convocatòria dels premis de la URV que reconeixen el compromís social dels estudiants

Es premiaran treballs de fi de grau, màster i tesis doctorals, que es poden presentar del 20 de setembre al 8 d'octubre al registre telemàtic de la Universitat

Imatge d'arxiu del Mercat de Projectes Socials, que es fa anualment per posar en contacte entitats, professorat i estudiantat per promoure treballs de fi de grau i màster que responguin a necessitats reals.

Els Premis de Compromís Social Immaculada Sastre Miró de la Universitat Rovira i Virgili (URV) obren la seva primera convocatòria per reconèixer els treballs de recerca que tracten una necessitat real definida conjuntament amb una organització o una entitat social sense ànim de lucre o que s’han fet d’acord amb els criteris establerts pel Programa d’Aprenentatge Servei. A partir del 20 de setembre i fins al 8 d’octubre, els estudiants poden presentar el seu treball de fi de grau, treball de fi de màster o tesi doctoral defensat durant el curs 2020-21 al registre telemàtic de la Universitat per optar al premi.

Aquesta primera edició té una dotació de 1.000 euros per al premiat o premiada d’estudis de grau, 1.000 euros per qui guanyi en la categoria de treball de fi de màster i 1.500 euros a la millor tesi doctoral, a més del diploma acreditatiu per a tots tres.

Els premis es lliuraran el 21 de febrer de 2022, coincidint amb el Dia Mundial de la Justícia Social, en un acte amb participació de l’estudiantat, el professorat i les entitats socials vinculades als treballs premiats.

El nou premi, que promou l’Oficina de Compromís Social de la URV porta per nom Immaculada Sastre Miró (1942-2008), la primera coordinadora dels Serveis Socials de Tarragona, que al llarg de la seva trajectòria com a treballadora social va treballar per la integració de persones i col·lectius del territori en situació de vulnerabilitat. Les persones que van coincidir amb ella en destaquen la sensibilitat per la justícia, l’assertivitat amb les persones, el treball en equip, la formació permanent, el rigor professional i la fermesa en els seus principis per sobre dels interessos polítics.

Les bases de la convocatòria dels Premis de Compromís Social Immaculada Sastre Miró es poden consultar al web de la Universitat.