29/11/2022

El professor Salvador Anton Clavé, nou membre de l’Acadèmia Internacional per a l’Estudi del Turisme

És l’organització científica més destacada en l’àmbit de la recerca en turisme a escala global

Salvador Anton Clavé, catedràtic d’Anàlisi Geogràfica Regional.

Salvador Anton Clavé, catedràtic d’Anàlisi Geogràfica Regional de la URV, ha estat escollit com a membre de l’Acadèmia Internacional per a l’Estudi del Turisme (Academy for the Study of Tourism), que l’integren acadèmics d’universitats de tot el món que han contribuït de manera rellevant a l’estudi del turisme. Després d’haver estat nominat, el professor Salvador Anton Clavé va ser convidat a fer la seva presentació a la conferència biennal d’enguany de l’Acadèmia a Lovaina, a Bèlgica, el passat mes de juny. Serà incorporat formalment com a membre de l’Acadèmia Internacional per a l’Estudi del Turisme a la seva propera conferència l’any 2024.

Està integrada per acadèmics d’universitats de tot el món que han contribuït de manera rellevant a l’estudi del turisme. Per a formar-ne part els investigadors han de ser nominats per un dels seus membres, passar per un procés de selecció inicial que, si és exitós, comporta ser invitat a impartir una presentació a la conferència biennal de l’Acadèmia per a, després d’aquesta presentació, ser votada l’acceptació de la seva candidatura per part dels membres. Els acadèmics nominats, que són avaluats en funció del seu perfil investigador i de la seva presentació, han d’obtenir la majoria de vots d’entre els membres existents per a poder ser elegits com a nous membres de l’Acadèmia. El nombre màxim de membres actius de l’Acadèmia (a banda dels emèrits) és de 75.

Salvador Anton Clavé és catedràtic d’Anàlisi Geogràfica Regional, professor distingit i director del grup de recerca en Anàlisi Territorial i Estudis Turístics a la Universitat Rovira i Virgili. La seva activitat s’orienta especialment a l’anàlisi de la complexitat de l’evolució de les destinacions turístiques, a l’estudi de la globalització de l’entreteniment temàtic i les atraccions recreatives i a la identificació dels efectes territorials i sobre el desenvolupament local i regional de les mobilitats vinculades a l’oci.

Va ser el primer director i degà de l’actual Facultat de Turisme i Geografia i coordinador del Programa de Doctorat en Turisme I Oci des de la seva creació l’any 2006 fins el 2020. Entre les seves publicacions més rellevants hi ha els llibres Análisis Territorial del Turismo (Ariel i Tirant lo Blanch, 1997 i 2011, en coautoria); The Global Theme Park Industry (CABI, 2007), qualificat com una de les cinc referències essencials en la matèria per part de la Cornell University Library, als Estats Units; Geographies of Tourism: European Research Perspectives (Emerald, 2013, coeditat); Tourism Destination Evolution (Routledge, 2017, coeditat), i Key Concepts in Theme Park Studies: Understanding Tourism and Leisure Spaces (Springer, que ha de ser publicat aquest desembre de 2022, coeditat).

Salvador Anton Clavé ha estat investigador visitant (visiting research scholar) a l’Institut Internacional d’Estudis Turístics de la George Washington University, als Estats Units, i ha impartit cursos i conferències en programes de Master, de Doctorat i d’especialització en més de 45 universitats de tot el món. Actualment és també director de l’àrea de turisme del centre tecnològic de Catalunya-Eurecat. L’any 2021 va ser distingit amb el Roy Wolfe Award que concedeix anualment l’American Association of Geographers pels seus destacats estudis en l’àmbit del turisme i és Col·legiat d’Honor del Col·legi d’Economistes de Catalunya.