17/12/2021

Professorat i estudiants de la Facultat d’Infermeria, premiats pel Col·legi d’Infermeres de Tarragona

El Col·legi premia una tesi sobre els trastorns psicoemocionals en pacients de la UCI, una proposta de recerca sobre la infermeria en temps de coronavirus, l'estudiant amb millor expedient acadèmic, dos TFG i la professora emèrita Carme Ferré per la trajectòria professional

L'estudiant Alba Vives recull el premi a millor TFG ex aequo del Col·legi d'Infermeres de Tarragona. FOTO: CODITA.

Diversos investigadors i investigadores i estudiants d’Infermeria de la URV han estat reconeguts pel Col·legi d’Infermeres de Tarragona durant la Jornada d’Innovació i Recerca que va tenir lloc el 16 de desembre i que té per objectiu que els professionals d’infermeria facin recerca. El Col·legi ha destinat 7.000 euros per ajudar a desenvolupar investigacions que aporten nous coneixements d’infermeria en benefici dels pacients, famílies i comunitat.

El primer premi al millor treball de recerca va ser per al projecte “Ser enfermera en tiempos de coronavirus: un estudio cualitativo” de Georgina Casanova Garrigós, Ana Maria Lopez Delgado, Silvia Reverte Villaroya, Elsa Gil Mateu, Núria Albacar Rioboó, Josep Barceló Prats, professorat de la Facultat d’Infermeria. L’estudi analitza i vol conèixer les vivències de les infermeres i infermers que han estat treballant en primera línia durant la pandèmia per la COVID-19. S’identifiquen quatre categories temàtiques: humanització de la cura, vocació infermera, suport i repercussions en els professionals. El treball suposa que parlar de les seves vivències es un benefici per a les professionals alhora que permet introduir canvis que millorin l’abordatge de futures pandèmies.

Premi al millor treball de recerca atorgat pel col·legi d’Infermeres de Tarragona. FOTO: CODITA.

El tercer premi també ha comptat amb la participació d’una professora de la Facultat: “Análisis del impacto de 1 año de pandemia del covid-19 sobre el perfil diabético en pacientes mayores de 65 años afectos de diabetes mellitus” de Jessica Duran Subirats, Meritxell Forcadell Vila, Tanya Villota Garcia, Cristina  Calduch Noll, Meritxell Blanch Subirats, Àurea Cartanyà Hueso. El treball analitza quins canvis han patit els pacients de més de 65 anys d’una població de les Terres de l’Ebre, diagnosticats de DM2, després d’un any de pandèmia i no rebre l’atenció com estaven acostumats.

En la categoria de millor tesi doctoral, la infermeria Diana Gil, doctorada per la URV, ha estat guardonada amb 1.500 euros per la tesi “Trastornos Psicoemocionales al alta en pacientes que desarrollan Sedación Difícil en la Unidad de Cuidados Intensivos”. L’objectiu de la tesi ha estat caracteritzar el perfil dels pacients que desenvolupen Sedació Difícil (SD) i avaluar el seu impacte en el maneig i evolució durant la seva estada a la UCI. Els resultats mostren que el 24,1% dels pacients van desenvolupar SD i que aquests eren més joves, estaven menys greument malalts, tenien més antecedents per tabac i i per us de psicotròpics.

El Col·legi d’Infermeres de Tarragona premia Diana Gil per la seva tesi doctoral. FOTO: CODITA.

Les estudiants Alba Vives i Belen Moya han guanyat ex aequo els primers premis de millors treballs de fi de grau, amb una dotació de 400 euros. Alba Vives per “Conseqüències psicològiques i biològiques de la violència de gènere. Revisió bibliogràfica”, en què analitza les conseqüències psicològiques i biològiques provocades per l’impacte de la violència de gènere en dones majors de 18 anys. Psicològicament, les malalties més freqüents són l’ansietat, la depressió, l’insomni, el TEPT (trastorn d’estrès posttraumàtic) i les ideacions suïcides. Belen Moya va fer el TFG “Percepción del paciente psiquiátrico y de los equipos de infermeria sobre uso de la contención dentro de las Instituciones. Revisión sistemàtica”, que té per objectiu conèixer la percepció dels pacients amb trastorn mental i dels equips d’infermeria psiquiàtrica davant l’aplicació d’un mètode de contenció a un estat d’agitació psicomotriu.

Belen Moya recull el premi a millor TFG ex aequo del Col·legi d’Infermeres de Tarragona. FOTO: CODITA.

El reconeixement al millor expedient acadèmic va ser per a la infermera Júlia Mariné Martínez, estudiant de la Facultat d’Infermeria de la URV.

Júlia Mariné, estudiant amb millor expedient acadèmic del curs 2020-21 de la Facultat d’Infermeria. FOTO: CODITA.

A més a més, es va reconèixer la trajectòria professional de Carme Ferré Grau, professora emèrita de la URV. Finalment es va lliurar un premi en memòria de de Teresa Escoda Pellisa, que havia estat professora associada de la Universitat i infermera de l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta, i que va ser impulsora de la humanització de les cuidadores.

Carme Ferré, professora emèrita de la URV, rep el premi a la trajectòria professional del Col·legi d’Infermeres. FOTO: CODITA.

També s’han premiat els millors tres pòsters, dos dels quals compten amb infermeres que també són professores de la URV: el primer premi per a un valor de 250 euros: “Anàlisi d’una infermera clínica en control d’infeccions en la vigilància activa de la intervenció quirúrgica de mama” de les infermeres Antonia Garcia Pino, Ester Rodriguez Gías, M. Pilar Estudillo Vizcaíno, Anna Ferré Boronat, Mª Manuela García Pino, Ana Zornoza Solinis. I el tercer premi, amb un valor de 100 euros, per: “Intervenció de la IPA en rehabilitació multimodal: cirurgia de còlon, cirurgia  esofagogàstrica i cirurgia torácica”. De les infermeres Anna Ferré Boronat, Laia Queral Llaberia, M.Pilar Estudillo Vizcaino, Milagrosa Garcia Perez, Maria Sellens Monzo, Alba Sanchez Castello.