13/10/2021

Els doctorands assisteixen a classes de grau i de màster per formar-se en altres disciplines

El programa Open Learning de l'Escola de Doctorat serveix per aplicar el coneixement multidisciplinari a la recerca i no suposa un cost afegit a la matrícula del doctorat

Classe de la Facultat de Turisme i Geografia, abans de la pandèmia, en una imatge d’arxiu.

Un investigador o investigadora, especialment durant la seva formació, necessita coneixements d’altres disciplines per dur a terme la seva recerca perquè és cada vegada més multidisciplinar. Per això, per primera vegada a la URV, els estudiants de doctorat poden participar com a oients en assignatures de grau o de màster per tenir coneixements necessaris en disciplines complementàries a la seva per a l’elaboració de la tesi doctoral.

L’Escola de Doctorat ha posat en funcionament el programa Open Learning, inspirat en l’experiència d’algunes universitats del nord d’Europa. Els doctorands i doctorandes de la URV ja poden assistir a les classes que ells mateixos escullen d’entre tots els estudis de grau i de màster sense que els suposi un cost afegit a la matrícula del doctorat ni hagin de seguir un procés d’inscripció.

Els únics requisits necessaris són que tant el director o directora de tesi com els responsables de les assignatures han d’autoritzar l’assistència dels doctorands a les assignatures, i emplenar una sol·licitud disponible al web de l’Escola de Doctorat.

Si bé els doctorands assisteixen a les classes com a oients, poden participar en activitats pràctiques si el professorat ho permet. La formació que reben a través del programa Open Learning constarà al document d’activitats del doctorand/a, que reflecteix totes les activitats, des dels congressos i estades fins a la formació.