01/06/2023

Publicacions URV participa al repositori internacional Internet Archive

És la primera universitat de l'Estat en col·laborar-hi. S’hi poden consultar en accés obert més de 475 llibres del catàleg editorial de la Universitat

Publicacions URV és la primera editorial de l’àmbit de la Xarxa Vives i de l’Estat espanyol en col·laborar amb Internet Archive amb tot el seu catàleg de monografies en accés obert. S’hi poden consultar i descarregar de manera íntegra més de 475 títols de tots els àmbits de coneixement publicats per l’editorial de la Universitat Rovira i Virgili des del 1994 fins a l’actualitat.

Internet Archive és una biblioteca digital creada al 1996 i gestionada per una organització sense ànim de lucre dedicada a la preservació d’arxius, captures de llocs públics de la Web, recursos multimèdia i programari. Alberga una gran quantitat d’arxius de molts tipus com a àudio, vídeo i text, la gran majoria d’ells en domini públic o amb llicències de tipus Creative Commons que permeten la seva distribució gratuïta, i tot gràcies a col·laboradors com la Biblioteca del Congrés dels EUA i moltes altres biblioteques públiques i privades. Després de Viquipèdia és el portal d’Internet amb més visites dintre del grup de les .org o de les organitzacions sense ànim de lucre.

A més a més de comptar amb més de set milions de monografies, el projecte Internet Archive Scholar recull les metadades de més de 25 milions d’articles científics, entre les quals s’hi poden consultar les revistes de Publicacions URV.