29/06/2015

Quaranta joves de segon de batxillerat culminen els dos cursos del programa “Talent Jove”

Es tracta d'un programa formatiu de física i matemàtiques de la URV en el qual s'ofereixen coneixements avançats sobre matèries científiques a joves de 1r i 2n de batxillerat amb bones capacitats acadèmiques. Aquest dissabte, 27 de juny, s’han lliurat els diplomes als 40 estudiants de 2n de batxillerat que han acabat els dos cursos i als 40 que encara els queda un any per davant

Alguns dels joves que han acabat el programa i els que seguiran el curs vinent, després del lliurament de diplomes d'aquest dissabte

Quaranta joves de segon de batxillerat han dedicat tres hores dels dissabtes al matí dels dos darrers cursos a millorar els seus coneixements en física i matemàtiques. Són els primers que acaben el programa “Talent Jove” un programa d’alta exigència formativa i científica que els ha ofert coneixements de nivell superior al programa escolar de batxillerat,  amb professors de secundària i investigadors de la URV. Quaranta estudiants més que aquest curs han començat el programa, continuaran les sessions durant el curs 2015-2016.

Tots els alumnes que han format i que encara forment part d’aquesta experiència han hagut de superar una prova de nivell en física i matemàtiques i tots tenen qualificacions iguals o superiors a 8,5 d’aquestes matèries de 4rt d’ESO. En la primera edició, que ara ha culminat,  s’hi van presentar el doble de candidats que places disponibles s’oferien. L’objectiu és que assoleixin el nivell formatiu que s’aconsegueix en el batxillerat internacional, que s’ha pres com a referent. També es pretén estimular la vocació per la recerca.

El coordinador del curs, Francesc Díaz, entrega el diploma a una de les estudiants del programa.
El coordinador del curs, Francesc Díaz, entrega el diploma  a una de les estudiants del programa.

“Talent Jove” s’ha dut a terme tots els dissabtes, de deu del matí a una del migdia. S’hi ha desenvolupat temes avançats, una setmana de física -que en algunes sessions s’imparteix al laboratori- i l’altra de matemàtiques. En aquestes sessions es plantegen conceptes i exercicis complicats i les pràctiques que els poden ser difícils de realitzar. A través de l’aplicatiu Moodle -una comunitat virtual-, durant la setmana alumnes i professors han fet el seguiment del curs, amb la proposta d’activitats complementàries i la resolució dels dubtes que es poden plantejar.

Aquest curs, que continua l’any vinent amb els 40 alumnes que començaran el proper setembre segon de batxillerat, ha estat coordinat per l’investigador de la URV Francesc Díaz i a més d’ell mateix l’han impartit, per part de la URV, els investigadors Jaume Massons i Carles Barberà junt amb els professors Llorenç Porquer de l’IES Cambrils i Mònica Orpí de l’IES Torredembarra.