20/04/2023

Roc Musté, Marc Muró i Itzel Rubio guanyen la fase local de la XIV Olimpíada de Geografia

Els estudiants de segon dels instituts Martí l’Humà, Cristòfol Despuig i Tarragona competiran en la fase estatal que tindrà lloc aquesta setmana a Múrcia

Alumnes de 2n de batxillerat participen en la fase local de la XIV Olimpíada de Geografia que celebra la Facultat de Geografia i Turisme

La Facultat de Turisme i Geografia de la URV va acollir, el passat mes de març, la fase local de la XIV Olimpíada de Geografia. Es tracta d’un esdeveniment dirigit a alumnes de 2n curs de Batxillerat de la demarcació de Tarragona, que organitza la Facultat, el Departament de Geografia i el Col·legi de Geògrafs.

En la prova van participar fins a 92 alumnes de 22 centres diferents. L’alumne guanyador del primer premi va ser Roc Musté Esplugas, de l’Institut Martí l’Humà (Montblanc). El segon classificat va ser Marc Muro López, de l’Institut Cristòfol Despuig (Tortosa), i Itzel Rubio Martínez, de l’Institut Tarragona (Tarragona), va quedar en tercer lloc. Els tres alumnes guanyadors competiran a la fase estatal que tindrà lloc els dies 21 i 22 d’abril, a Múrcia. El centre amb la nota mitjana més alta va ser l’Institut Tarragona, seguit per l’Escola Camp Joliu de l’Arboç i l’Institut Martí l’Humà de Montblanc.

Enguany, com a novetat, els participants van realitzar, després de la prova, una activitat de treball de camp al Campus Vila-seca, que consistia en fer un inventari dels seus principals equipaments mitjançant la combinació de diverses tècniques d’informació geogràfica, a mode de pràctica professional en Geografia.

Als guanyadors els van correspondre premis dotats per la Facultat de Turisme i Geografia, la Societat Catalana de Geografia i l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya, com a entitats col·laboradores. A més, la Universitat atorga un ajut econòmic a l’alumne guanyador, si es matricula, el curs vinent, a qualsevol grau de la URV.