28/10/2016

Salvador Anton, col·legiat d’honor 2016 del Col·legi d’Economistes de Catalunya

Aquest Col·legi ha distingit el professor Salvador Anton per les seves aportacions científiques transversals i multidisciplinars en relació a l’anàlisi territorial i del turisme, i per liderar la creació del Parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci al campus de Vilaseca

La Comissió Gestora del Col·legi d’Economistes de Catalunya ha acordat nomenar col·legiat d’honor 2016 el geògraf Salvador Anton en reconeixement a la seva trajectòria professional, destacant les seves aportacions científiques en relació a l’anàlisi territorial i del turisme aportant, com a geògraf, una visió transversal i multidisciplinar. El Col·legi el distingeix també per la seva capacitat de traduir a la pràctica les conclusions de les seves recerques que l’han portat a liderar el Parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci al campus de Vilaseca de la URV, des de la seva concepció fins a la seva plena consolidació.

Finalment també destaca la col·laboració desinteressada del catedràtic d’Anàlisi Geogràfica Regional amb la seu territorial del Col·legi d’Economistes de Catalunya a Tarragona; i amb la Comissió d’Economia del Turisme del Col·legi d’Economistes de Catalunya des dels seus inicis, participant activament sempre que les circumstàncies li ho han permès.

El seu nomenament s’emmarca en la voluntat de la Comissió Gestora del CEC de reconèixer aquells professionals de professions vinculades amb la de l’economista com la geografia, que han ajudat a impulsar àrees de coneixement i l’exercici professional dels economistes. El Col·legi li ha fet entrega de la distinció de col·legiat d’honor durant el Sopar dels Economistes del dijous. 27 d’octubre a l’Hotel Majestic de Barcelona, en el marc de la celebració de la 21ª edició de la Jornada dels Economistes.

Una dilatada i fructífera trajectòria

Salvador Anton és doctor en Geografia per la URV, màster en Estudis Regionals, Urbans i Metropolitans per la UAB i investigador principal del grup de recerca consolidat en Anàlisi Territorial i Estudis Turístics i director del programa de doctorat en Turisme i Oci. Director científic de la Fundació del Parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci, Anton també és membre del comitè assessor de programes formatius de Sustainable Travel Internacional.

També ha estat director i degà de l’actual Facultat de Turisme i Geografia entre 2002, any en què es va fundar, i 2014. Ha estat investigador visitant a les universitats d’Exeter i Nottingham a Anglaterra i George Washington i Rutgers-The State University of New Jersey als Estats Units, És Honorary Research Fellow del Tourism and Travel Research Institute de la Universitat de Nottingham i professor convidat a les universitats de Paris Est i Angers a França. El curs 2015-2016 l’ha passat a Washington dedicat a la recerca com investigador principal a la George Washington University.

Ha publicat més d’un centenar de llibres, articles i capítols de llibre i ha format part de les juntes directives de l’Associació Espanyola d’Experts Científics en Turisme i del Grup de Turisme, Oci i Recreació de l’Associació de Geògrafs Espanyols.

El Col·legi d’Economistes de Catalunya, que compta amb més de 8.000 col·legiats i més de 2.000 societats i despatxos vinculats dedicats professionalment a les diferents vessants de l’economia i l’empresa, està considerat com una institució que, a través de l’organització d’activitats i serveis molt diversos, es configura com un centre de formació i reciclatge dels professionals i com un fòrum d’opinió obert a la societat en general.