14/02/2024

Se celebra la primera Taula per l’impuls del nou hospital universitari de les Terres de l’Ebre

Una sessió de caràcter institucional que busca generar consens polític i social a l’entorn d’un projecte de gran rellevància per al territori

Aquest dimarts a la tarda s’ha celebrat la primera Taula per l’impuls del nou hospital universitari de les Terres de l’Ebre, una trobada institucional que té com a objectiu generar consens polític i social a l’entorn d’un projecte rellevant per a les comarques ebrenques i per  a la ciutadania.

La sessió ha estat presidida pel delegat del Govern a les Terres de l’Ebre, Albert Salvadó Fernandez, i ha comptat amb l’assistència dels directors territorials a les Terres de l’Ebre dels departaments de Salut, Ingrid Roca Burgueño, Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, Jesús Gómez Fernandez i Territori, Miquel Alonso Cruelles; el rector de la URV, Josep Pallarès Marzal; l’alcalde de Tortosa, Jordi Jordan Farnós; la gerent territorial de l’ICS, Maria Ferré Ferraté; el president del Consell Econòmic i Social de les Terres de l’Ebre (CESTE), Josep M. Franquet Bernis; les diputades al Parlament de Junts, Mònica Sales de la Cruz; ERC, M. Jesús Viña Ariño i PSC, Georgina Ebrí Rodríguez i representants de la Plataforma per un nou hospital universitari de les Terres de l’Ebre.

“El nou hospital universitari de les Terres de l’Ebre ha de ser un projecte de territori”, ha assegurat Albert Salvadó, satisfet de com ha anat la trobada i agraït per “l’actitud constructiva” mostrada per tots els assistents. A més a més, el delegat del Govern ha recordat que es tracta d’un projecte “d’una complexitat important i una exigència pressupostària de desenes de milions d’euros” i, per això, “en projectes estratègics, hem de treballar des del consens”.

Salvadó ha remarcat també que l’objectiu que persegueix aquesta Taula és que les Terres de l’Ebre tinguin el nou hospital el més prompte possible i que aquest sigui un projecte de tothom. També ha avançat que s’està treballant amb el “caràcter universitari” ja una vegada estigui completada l’ampliació de l’actual Hospital de Tortosa Verge de la Cinta i els futurs estudis de Medicina.