01/12/2020

La sèrie “Extraradi”, de dues estudiants de la URV, es presenta a la Setmana del Talent Audiovisual 2020

La web sèrie dirigida per Laia Abelló i Sara Asensio explica la gentrificació del barri de la protagonista i ha estat seleccionada per presentar-se a les empreses que lideren la indústria audiovisual catalana

Protagonista de la web sèrie "Extraradi", creada per les estudiants Laia Abelló i Sara Asensio.

Avui comença la sisena edició de la Setmana del Talent Audiovisual, impulsada pel Clúster Audiovisual de Catalunya amb l’objectiu de connectar el talent emergent de les universitats i la indústria per innovar i trobar nous formats. Les estudiants de la URV Laia Abelló i Sara Asensio hi presenten la web sèrie que han dirigit, “Extraradi”, que explica la gentrificació que es viu al barri de l’Alma, la protagonista.

Presentaran la seva producció al Pitching Audiovisual, l’acte central de la Setmana del Talent, en què una setantena d’estudiants de 20 centres universitaris presentaran en format breu 36 projectes davant empreses que lideren la indústria audiovisual a Catalunya, com ara Minoria Absoluta, Veranda, Brutal Media, Lavinia, Gestmusic i DiagonalTV. D’aquesta manera els joves professionals poden captar l’interès de productores i altres agents del sector per tirar endavant els seus projectes audiovisuals.

La sèrie que presenten les estudiants Laia Abelló i Sara Asensio se situa al barri de l’Alma, la protagonista, on es produeixen una sèrie de desnonaments. La immobiliària propietària dels immobles decideix pujar els lloguers de locals i pisos arran d’un pacte amb una constructora de la ciutat i això acaba provocant que tanqui la llibreria del barri, propietat del Tomàs, un home que ha dedicat la seva vida a potenciar la cultura entre els joves del barri. A partir d’aquest moment la situació comença a empitjorar per a totes les famílies del barri, i l’Alma, que és una noia compromesa, decideix actuar.

La Setmana del Talent ofereix una programació amb taules rodones i debats sobre les tendències del sector audiovisual, dinàmiques de networking, sessions amb experts que reuneixen estudiants, professionals consolidats i figures destacades del sector audiovisual i activitats que connecten aquest  talent universitari amb la indústria audiovisual. El 40% de les propostes presentades en les cinc edicions prèvies del Pitching Audiovisual han estat produïdes o estan en fase de producció. És el cas, de la sèrie d’animació “Días de mierda”, actualment en emissió a la plataforma Filmin, o l’èxit televisiu de “Les de l’hoquei”, projecte presentat al Pitching Audiovisual el 2016 i que va captar l’atenció de BrutalMedia i TV3.

En l’edició de 2019, els també estudiants de Comunicació Audiovisual de la URV Irene Margalef, Ariadna Martínez i Gabriel Novau van presentar al Pitching Audiovisual el seu documental i projecte de Treball de Fi de Grau Del dol a l’amor.


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

*