23/06/2015

Signat el contracte per a la construcció d’un pavelló esportiu i una residència universitària al Complex Sant Jordi de Tarragona

La signatura del contracte de construcció i explotació del pavelló i la residència entre l'empresa Viding Fitness i la URV, ha tingut lloc el dimarts 23 de juny a migdia al Rectorat. En el projecte hi estan implicats també la Generalitat, que ha cedit els terrenys a la Universitat per 75 anys, l’Ajuntament de Tarragona, impulsor dels Jocs del Mediterrani 2017, i l’empresa RESA, operadora de la residència universitària existent i sòcia de Viding Fitness en aquest nou projecte

D'esquerra a dreta Mònica Garay, Josep Fèlix Ballesteros, Josep Anton Ferré, Jaime Gross, Joaquim Nin i Xavier Farriol.

Han signat el contracte Josep Anton Ferré, rector de la URV, i Jaime Gross, director general de Viding Fitness SLU, en presència de Josep Fèlix Ballesteros, alcalde de Tarragona; Joaquim Nin, delegat del Govern de la Generalitat a Tarragona; Mònica Garay, directora delegada de RESA (Residencias Universitarias), i Xavier Farriol, delegat del rector d’Organització i Recursos de la URV.

Es construirà una nova residència universitària al costat de l’existent i un nou pavelló esportiu al complex Sant Jordi de Tarragona, en ple casc urbà, que estaran enllestits l’any 2017. La instal·lació esportiva s’utilitzarà per als  Jocs del Mediterrani 2017, per les competicions de voleibol, i un cop enllestits els Jocs es reconvertirà en un complex esportiu al servei dels universitaris i del públic en general. La inversió total prevista és de 12 milions d’euros, i Viding i RESA tindran un període d’explotació dels dos equipaments per 40 anys.

Després de la signatura del contracte, Xavier Farriol ha manifestat que aquest és un projecte complex, que ha exigit un treball intens i coordinat entre totes les parts perquè pugui materialitzar-se en el temps previst. Ha agraït a diferents serveis de la Universitat la feina realitzada. La ubicació és al solar de forma irregular amb façana a l’Avda. Lluís Companys, Marqués Guad el Jelú i Avda. d’Andorra de la ciutat, on estava el Complex Sant Jordi i està actualment la residència Sant Jordi que gestiona RESA. Es preveu poder tenir la llicència d’obres pel setembre i començar a construir. Una plaça i un aparcament uniran els diferents espais donant coherència al conjunt. El projecte de la residència és de CMT Arquitectes Associats SLP  (Joan FC. Chico), i el de l’equipament esportiu i l’espai de relació és de Josep Ferrando Architects.

Mònica Garay (RESA) ha explicat que la nova residència oferirà 80 estudis amb cuina per una o dues persones, màxim 160. Aquesta capacitat (en més de 3.000 m2 de superfície) s’afegirà a la de la residència actual, que és de 170 persones. El repte, ha dit, és crear un espai únic, integrant l’actual i el futur, per donar servei als diferents públics de la Universitat: estudiants de grau, de màster, professorat i investigadors, i a la vitalitat que mostra la URV.

Jaime Gross és director general de Viding Fitness SLU, empresa especialitzada en la construcció i gestió de centres esportius. Per a ell el projecte de Tarragona és un “projecte il·lusionant”, el primera que fan a Catalunya i amb més motiu perque és per als Jocs del Mediterrani 2017. Un cop acabats els Jocs, en un període de 3 o 4 mesos el pavelló es transformarà en un complex poliesportiu, de 9.000 m2 de superfície i serà de primer nivell amb equipaments per a totes les edats (piscines climatitzades, sales per a la gimnàstica, vestuaris, zona de restauració, etc.)

Per Joaquim Nin (Generalitat), el projecte comportarà que els propers mesos siguin frenètics, però “tothom treballa en la mateixa direcció”, ha afirmat. La Generalitat ha cedit els terrenys, la titularitat dels quals ha estat un problema durant anys, a la URV per 75 anys. La cooperació en política és necessària i la Generalitat “compleix amb Tarragona”, ha manifestat.

Per l’alcalde Josep Fèlix Ballesteros, el pavelló és un equipament imprescindible pels Jocs del Mediterrani 2017. El projecte dignificarà un espai ara degradat i donarà continuïtat a la façana urbana de l’Avda. Lluís Companys, i per tant farà millor el barri. “És un exemple de la col·laboració público-privada, necessària en aquestos temps per donar servei als ciutadans”- -ha afegit-, i la URV ha estat el catalitzador del projecte”.

El rector Josep Anton Ferré ha manifestat la seva satisfacció per poder proporcionar més serveis als estudiants, que els compartiran amb la ciutat, i ajudar a la realització dels Jocs, “És important també poder oferir una bona infraestructura al nombre creixent d’estudiants internacionals que estudien a la URV”, ha explicat.